Hur får jag kamphonan att äta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kampgurami
    • October 2011
    • 22

    Hur får jag kamphonan att äta?

    Köpte en ny kampfisk från en djuraffär för en vecka sedan. Satte henne i stora akvariet först med alla vuxna fiskar, där hängde hon mest blandflytväxterna och vågade sig inte fram för att äta.
    När hon inte ätit på två dagar så flyttade jag henne till ett tillväxt akvarium på 65 liter där jag har två egenuppfödda honor som inte är tillräckligt stora för sällskaps akvariet än. Där matar jag lite oftare och gör vattenbyten oftare så jag tänkte att den nya honan skulle trivas bättre där, där är hon inte minst och får en mer rättvis chans att växa och bli fullvuxen.
    Väl i tillväxtakvariet så tog det två dagar sen åt hon EN artemia vid matning, nu efter två dagar till av fasta så tog hon EN vit mygglarv.
    Jag har provat artemia, svarta mygg, vita mygg, oxhjärta och även flingfoder. Allt ratas.
    Hur ska jag få henne att äta och vad ska jag mata med?
  • Plakat
    • January 2012
    • 19

    #2
    Det tog ungefär en vecka för min hona att börja äta, för den andra jag samtidigt som henne tog det 3 dagar, så det beror nog på hur snabbt de anpassar sig i den nya miljön, hon kommer nog börja äta snart, e hon frisk annars?

    Kommentar

    • Kampgurami
      • October 2011
      • 22

      #3
      Nej hon var inte frisk i övrigt. Dog i bukvattensot ett par dagar efter det här inlägget

      Kommentar

      Arbetssätt...