Hej har 2 killis hane/hona och idag hittade jag något konstigt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna93
    • May 2010
    • 62

    Hej har 2 killis hane/hona och idag hittade jag något konstigt

    Hej på er undra om ni kunde hjälpa mig. Jag kollade just i mitt 54L där mina Killisar e på förhoppningsvis lek och idag när jag kollade så har jag hittat 2 bollar täckta med slev och nått vitt inuti det konstiga e att det är bara 2 och dom är stora den ena r 0,5-1 cm bredd och det andra e max 0,5cm brett runda. Men det vita som är i e ganska stort och jag vill verkligen veta vad det är? och vad jag ska göra med det. Det kan väl inte vara ägg eftersom det är så stort


    Jag vet inte vilken sorts killi det är men hannen e gul/och har en röd rand nertill och på alla fenorna blå ögon och 2 svarta svarta streck på kroppen men dom syns dåligt. Honan är vit/grå och men en nyans av lite rosa i
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Om du vill ha din killi identifierad kan du lägga in en bild och låta folk gissa
    Men av det du beskriver låter det i alla fall som en växtlekande killi. De fäster sina ägg bland växterna och är väldigt svåra att hitta eftersom de är nästan genomskinliga. Dessa killis ägg är väldigt tåliga och om du tar det mellan dina fingrar känns de nästan som pyttesmå gummykulor, så tåliga är dom.
    Är det slem runt äggen låter det mer som snäckägg. Inget slem runt killiägg vad jag vet iaf
    Vad har du mer för djur i ditt akvarium?
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Anna93
      • May 2010
      • 62

      #3
      Jag har bara Killi e det akvariet för jag ville att dom skulle leka ja det finns några små på en växt som vi har hittat nu men 8st har jag sett 4-5 stora och dom andra små och genomskinliga. Ja men jag har inga snäckor så hur har det gått till?

      Kommentar

      • Nina82
        • January 2008
        • 6610

        #4
        Är växterna nya kan de följt med från butik men annars är det bara att avvakta och se. Plockade ett killiägg igår och det var bara ett par mm.
        Har inte fått några yngel än av dessa så därför plockade jag upp ägget. Annars brukar jag bara låta de växa upp med föräldrarna
        Får väl se om det kläcks. Just nu ligger det bara i ett glas
        12L 12L 24L 24L 24L 24L
        38L 54L 54L 63L 450L

        Kommentar

        • Anna93
          • May 2010
          • 62

          #5
          ok ja för jag har hittat ett eller 2 små som möjligen kan vara killi ägg. Ja en växt är ny dom andra har jag fått av en kompis men hon har bara Platy. Ja hoppas dina kläcks nu då ska snart lägga upp en bild på hur dom ser ut snart bara få inte bilderna på datorn e snart klart

          Kommentar

          Arbetssätt...