Ungar på G för Dvärggurami hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jullelin
    • April 2010
    • 17

    Ungar på G för Dvärggurami hona

    Hej.
    Jag upptäckte för ca 3-4 dagar sen att min lille dvärggurami hona var väldigt rund om magen? Betyder det att den e gravid, eller bara väldigt välmående ^^)
    Hur ska jag göra om hon e gravid? Hur ska jag göra det så bekvämt som möjligt för henne?

    Tacksam för svar.
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Gurami är en äggläggande fisk, ingen levandfödare, så möjligen är hon romstinn. Har du ett par eller är hon själv?
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • jullelin
      • April 2010
      • 17

      #3
      Hon har en partner, men han har inte byggt något bo till henne och hon börjar bli väldigt slapp och slö. Orkar inte med något... kan det vara att hon e romstinn då?
      Tack.

      Kommentar

      • hawkse
        • December 2009
        • 781

        #4
        Vill du testa att få igång hanen bör du se till att det finns något lugnt hörn i karet där han kan lägga sitt bo. Gärna med flytväxter och något dämpad belysning. Ökad matning - gärna med fryst eller levande foder - och temperatursänkning med någon grad eller två kan också ge resultat.

        Har själv två kullar dvärggurami-yngel hemma sedan några månader och kan meddela att det är ganska knöligt att få dem att överleva de första 1-2 månaderna då de när de kläcks är extremt små.

        Kommentar

        Arbetssätt...