Hjälp mig att hitta? "akut"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Majki01
    • May 2010
    • 769

    Hjälp mig att hitta? "akut"

    Hejsan. Jag håller på med kampfisk nere i skåne.. Betta splendens. Och är på jakt efter fina honor och hanar då jag vill få in lite nytt blod i min avling men jag hittar inga affärer i skåne som säljer annat än "orginal" fiskarna alltså standard färgerna på honor "brun"genomskinlig" och hel blåa /röda hanar...
    Så jag tänkte kolla här om någon vet var man kan hitta något annat?.. Om någon vet någon privat odlare osv?. MVH Michael "go betta go"
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kolla med din affär om de tar hem fisk från grossisten Imazo, de har finfina honor hemma nu, både "valiga" och Crowntail.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Majki01
      • May 2010
      • 769

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Kolla med din affär om de tar hem fisk från grossisten Imazo, de har finfina honor hemma nu, både "valiga" och Crowntail.

      Tyvärr så har jag gjort det. Närmsta affär här i trakterna som gör sådant.. ligger ca 15 mil härifrån. Så min tanke är att hitta någon som jag antingen själv kan köra till o hämta eller att det blir skickat till mig.. Hanarna jag har just nu har jag alla köpt från thailand. Och det va lite väl dyrt.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Har du kollat på www.aquabid.com? En kompis har handlat mycket betta därifrån med gott resultat....
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Homer
          • May 2010
          • 2

          #5
          Halmstad Åled

          Ursprungligen postat av Majki01
          Hejsan. Jag håller på med kampfisk nere i skåne.. Betta splendens. Och är på jakt efter fina honor och hanar då jag vill få in lite nytt blod i min avling men jag hittar inga affärer i skåne som säljer annat än "orginal" fiskarna alltså standard färgerna på honor "brun"genomskinlig" och hel blåa /röda hanar...
          Så jag tänkte kolla här om någon vet var man kan hitta något annat?.. Om någon vet någon privat odlare osv?. MVH Michael "go betta go"
          Det finns en bra akvariebutik i åled som du borde kolla med. Dom är kända för deras akvarie men det finns lika bra fisk i butiken. Det inte dom vet om fiskar finns inte.

          Kommentar

          • Majki01
            • May 2010
            • 769

            #6
            Ursprungligen postat av ansjo
            Har du kollat på www.aquabid.com? En kompis har handlat mycket betta därifrån med gott resultat....
            Hehe ja det är där mina fiskar kommer ifrån. Men dom har höjt vet priserna. Så priset där på fiskarna PLUS 120-200 euro så det blir lite väl mycket nu för att bida där nu.

            Kommentar

            • Majki01
              • May 2010
              • 769

              #7
              Ursprungligen postat av Homer
              Det finns en bra akvariebutik i åled som du borde kolla med. Dom är kända för deras akvarie men det finns lika bra fisk i butiken. Det inte dom vet om fiskar finns inte.

              Har kollat med dom också faktiskt Halfmoon blå.. och halfmoon salamander
              Och lite viltfångade honor hemma bara.
              Halfmoon blå har jag redan och salamander har jag ju tyvärr också redan..
              Det är Blå salamander och röd jag inte letar efter.
              Och detta va va dom hade i kampfisk väg

              Kommentar

              • Majki01
                • May 2010
                • 769

                #8
                ingen som vet? En privatperson som odlar lite hade ju varit bäst

                Kommentar

                • Majki01
                  • May 2010
                  • 769

                  #9
                  I grund e jag ute efter en vit hona av betta splendens.. fen färg kvittar så länge kroppen är vit

                  Kommentar

                  Arbetssätt...