platy gömmer sig

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    platy gömmer sig

    för lite mindre än ett dygn sen inhanlade jag lite ny platy. alla mår bra och simmar runt utom just en av honorna. dom e unga men honan ser ut att befinna sig i ''tidig graviditet''. jag såg imorse att hon låg aldeles stilla under pumpen och jag trodde hon var död så jag tänkte håva upp henne, då simmade hon iväg och gömde sig under roten istället och ligger lika stilla där. blev först rädd för nitrit då det är ett ganska nystartat avkarium så jag bytte kanske 30% av vattnet. de andra platy simmar på friskt och glatt som de gjorde innan men honan ligger kvar. har även en ny liten baby albino ancistrus som glatt kryper och sörplar på ytorna. just denna hona oroar mig. varför detta beteende?
  • Arctic
    • March 2009
    • 281

    #2
    min lilla platy hona äter inte när det är mat dags, hon kommer upp och simmar runt, men äter inget. magen ser nu insjuken ut jag har tyvärr inget karantäns akvarium. honan simmar runt ibland nu däremot. Kanske ''missfall'' ? undrar varför hon inte äter?
    tacksam för lite tankar och funderingar.

    Kommentar

    • stefant
      • January 2009
      • 783

      #3
      Jag tror att det är stress pga flytt och ny miljö, och att umgås med nya fiskar. Vissa individer verkar inte klara detta. Att flytta den till ett karantänsakvarium hade förstås varit bra. Hoppas den repar sig!

      Kommentar

      • Arctic
        • March 2009
        • 281

        #4
        JAAAA hon äter nu! jippie ett steg i rätt riktning. hoppas hoppas hoppas

        Kommentar

        Arbetssätt...