Guppy yngel? Hur lÅng tid??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Nina, kan annars skicka länk på bilderna så får du se (:



    men tror du hon kommer föda när som helst?
    Är det en sånn där endlers hona ?
    Det är med största sannolikhet en Endlers Guppy ja

    Hon lär nog föda inom de närmsta dagarna. Max en vecka skulle jag tippa på

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Nina, kan annars skicka länk på bilderna så får du se (:



    men tror du hon kommer föda när som helst?
    Är det en sånn där endlers hona ?

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av MeKaL
    De känns som att jag har en miljard guppy :o har ett kar på 100 liter som yngelkar där de för stunden bara går guppy, 3 ancistrus och en siamesisk algeätare.

    en miljard guppy's ? Det var inte dåligt.. haha .. men är det verkligen så många? men vad är dte för guppys o hur ser dom ut? ^^ Nu blev man ju nyfiken :P

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Sådär , nu är de fixat (; Kan du gå in på zoonen.se o sen söka efter miirah

    Sen kan du se i mitt galleri

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Alltså.. jag hittar ingenting här ,, kan du säga steg för steg vart jag klickar? Skulle va assnällt!!
    Starta ett nytt fönster.
    Gå in på www.zoonen.se
    Skapa en profil på den hemsidan genom att trycka där det står "är du inte medlem än" eller något liknande.
    När du skapat en profil, krypin eller vad du nu vill kalla det kan du lägga in bilder under "mitt galleri"

    Obs.. Zoonen är en egen hemsida och har inget med zoopet att göra så när du lagt in de bilder du vill i galleriet får du länka bilderna hit genom att kopiera http-adressen längst upp.

    Lämna en kommentar:


  • MeKaL
    svarade
    De känns som att jag har en miljard guppy :o har ett kar på 100 liter som yngelkar där de för stunden bara går guppy, 3 ancistrus och en siamesisk algeätare.

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Du lägger in bilder under "mitt galleri"

    Alltså.. jag hittar ingenting här ,, kan du säga steg för steg vart jag klickar? Skulle va assnällt!!

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    ska jag trycka på länken du skicka o sen bilder?
    men vetd u hur man lägger in bild?
    Du lägger in bilder under "mitt galleri"

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    ska jag trycka på länken du skicka o sen bilder?
    men vetd u hur man lägger in bild?

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    Tryck på länken jag skickade, skapa ett krypin och lägg in dina bilder där. Sen är det bara att länka bilderna som du lagt in där hit

    Om jag är otydlig och någon annan är bättre på att förklara så varsågoda

    Krångligt! klickade på länken men sen då ? :S Detta är ju inte lätt. haha xD Men kan du inte bara adda min msn lite snabbt så kan vi prata o jag kan skicka?

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Midway
    Lånar tråden lite.

    Har tre guppys och först var hanen på den ena honan hela tiden och nosade i stjärten. Idag är han på den andra och gör samma sak. Försöker han para sig? Nu har han lugnat ner sig och simmar bara lungt runt, har han parat sig och känner sig lugn?

    Hej Det tydligaste beteendet hos en guppyhane som vill para sig är att nafsa lite i baken på honorna. Han försöker då väcka uppmärksamhet hos honorna och visa hur "snygg" han är. om honorna är intresserade av honom står de stilla och hanen får göra sitt . det är inget skadligt att hanen nafsar honorna i baken men de kan bli stressade av det men det är inte jättevanligt.
    iaf har inte min hane stressat ihjäl några honor så jag tror inte det ska vara någon fara. & förresten så du vet om du nu som så inte vill ha ihjälstressade honor ( för hanar är väldigt "lekfulla" ) så ska man ha ungefär 2-3 st honor för 1 hane !

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av Midway
    Lånar tråden lite.

    Har tre guppys och först var hanen på den ena honan hela tiden och nosade i stjärten. Idag är han på den andra och gör samma sak. Försöker han para sig? Nu har han lugnat ner sig och simmar bara lungt runt, har han parat sig och känner sig lugn?
    Han kommer para sig med alla honor i samma kar kontinuerligt. Det enda som finns i en Guppyhjärna är mat och föröka sig

    Lämna en kommentar:


  • Nina82
    svarade
    Ursprungligen postat av miirah
    Förstår fortfarande inte? Ska jag trycka på ny diskution här på forumen o sen skriva ett nytt forum o lägga till en bild elr vad? :S vart ska jag trycka?
    Tryck på länken jag skickade, skapa ett krypin och lägg in dina bilder där. Sen är det bara att länka bilderna som du lagt in där hit

    Om jag är otydlig och någon annan är bättre på att förklara så varsågoda

    Lämna en kommentar:


  • Midway
    svarade
    Lånar tråden lite.

    Har tre guppys och först var hanen på den ena honan hela tiden och nosade i stjärten. Idag är han på den andra och gör samma sak. Försöker han para sig? Nu har han lugnat ner sig och simmar bara lungt runt, har han parat sig och känner sig lugn?

    Lämna en kommentar:


  • miirah
    svarade
    Ursprungligen postat av Nina82
    www.zoonen.se
    Ett forum precis som zoopet (fast inte lika bra förstås )
    Regga dig och lägg in bilden där, sen länkar du bildsidan hit. Lätt som en plätt

    Förstår fortfarande inte? Ska jag trycka på ny diskution här på forumen o sen skriva ett nytt forum o lägga till en bild elr vad? :S vart ska jag trycka?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...