GUPPY - hur länge kallas de yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #16
    Ursprungligen postat av Linn_guppy
    ska jag lägga i min guppy hona som är rätt iriterad i min transsport bur elr ska jag låta hon vara kvar och vänta har på gåt i en timma nu ska hon snart få sina yngel är det därför hon vill vara ifred ps. hon var redan på smällen när jag köpte henne
    Läs gärna detta. Här finns mycket matnyttigt för nybörjare





    Blir hon för aggressiv bör du kanske flytta henne, så hon inte skadar de andra men annars är det bästa att låta henne vara.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • Linn_guppy
      • December 2008
      • 57

      #17
      okej tack för hon går på lite då och då men ska jag lägga över henne även om hon gör det lite då och då

      Kommentar

      • Salta Katten
        • March 2008
        • 740

        #18
        Ursprungligen postat av ansjo
        Kolla på analfenan om det börjar bli ett gonopodium, annars är det den svarta fläcken som du ser att det blir en hona på.
        Ursprungligen postat av Nina82
        De som har svart dräktighetsfläck är honor. Dräktighetsfläcken blir synlig vid 3 veckors ålder ungefär (alltså är fläcken synlig även innan de blir dräktiga).
        Mata ordentligt så syns det tydligt
        Aha! Vad tidiga de är! Det tog ju evigheter innan min mollypojke fick manliga attribut... Och då har jag både pojkar och flickor bland ynglen, vad kul! Eller de är väl snarare ynglingar nu då...

        När färgar hanarna ut?

        Kommentar

        • Nina82
          • January 2008
          • 6610

          #19
          Ursprungligen postat av Salta Katten
          Aha! Vad tidiga de är! Det tog ju evigheter innan min mollypojke fick manliga attribut... Och då har jag både pojkar och flickor bland ynglen, vad kul! Eller de är väl snarare ynglingar nu då...

          När färgar hanarna ut?
          De börjar ungefär i samma veva som de blir könsmogna ca. 3 månader men har inte färgat klart förrän de är ca. 6-7 månader
          12L 12L 24L 24L 24L 24L
          38L 54L 54L 63L 450L

          Kommentar

          • miapuh
            • April 2005
            • 7

            #20
            hm.. skall jag försöka fota dem tro, så får vi se om ni kan hjälpa mig .)
            tanken var ju att mina kära kampfiskar skulle få lite levande mat eller kompisar till jul.
            Odd & Knodd käkar inte upp ynglen asg så nu sitter jag med 3 guppysar
            De är små och typ vita med några små svarta fläckar på sig .. jag kan inte ett dugg om Guppysar ..

            Kommentar

            • Nina82
              • January 2008
              • 6610

              #21
              Ursprungligen postat av miapuh
              hm.. skall jag försöka fota dem tro, så får vi se om ni kan hjälpa mig .)
              tanken var ju att mina kära kampfiskar skulle få lite levande mat eller kompisar till jul.
              Odd & Knodd käkar inte upp ynglen asg så nu sitter jag med 3 guppysar
              De är små och typ vita med några små svarta fläckar på sig .. jag kan inte ett dugg om Guppysar ..
              Fotta och länka hit bilden från en annan hemsida så ska vi se om vi kan hjälpa dig
              12L 12L 24L 24L 24L 24L
              38L 54L 54L 63L 450L

              Kommentar

              • 3 guppy
                • February 2007
                • 2068

                #22
                Tråden går OFF TOPIC.

                Kommentar

                • miapuh
                  • April 2005
                  • 7

                  #23
                  Ursprungligen postat av 3 guppy
                  Tråden går OFF TOPIC.

                  Gör den? jag undrade över "mina guppyyngel"

                  Kommentar

                  • miapuh
                    • April 2005
                    • 7

                    #24
                    Ursprungligen postat av Nina82
                    Fotta och länka hit bilden från en annan hemsida så ska vi se om vi kan hjälpa dig

                    Kass bild från förra veckan




                    skall skura akvariet nu och sen fota om de har ju växt lite

                    Kommentar

                    • Nina82
                      • January 2008
                      • 6610

                      #25
                      Ursprungligen postat av miapuh
                      Kass bild från förra veckan




                      skall skura akvariet nu och sen fota om de har ju växt lite
                      Det ser ut som de är ett par månader och håller på att färga ut. Den översta kan jag nästan svära på att är en hona eftersom dräktighetsfläcken syns ganska tydligt.
                      Den understa har en antydan till dräktighetsfläck och skulle jag gissa skulle det nog luta åt en hona.
                      Mata dem innan du fotar nästa gång så blir det lättare att avgöra vilket kön de har
                      Även den bleka färgen ger en liten hint om att det förmodligen är honor. Men det kan man inte aldrig lita på.
                      12L 12L 24L 24L 24L 24L
                      38L 54L 54L 63L 450L

                      Kommentar

                      • miapuh
                        • April 2005
                        • 7

                        #26
                        tack för dina svar
                        vattenbyte o skurning, sen fota mera men alla 3 ynglen ser typ nästan likadana ut, förutom att den är är en riktig gam o lite småtjock den snor den mesta maten och har inte ens nån respekt för Knodd (min kampfisk)
                        Men vad för färg kan de bli av dessa bleka?

                        Kommentar

                        • Nina82
                          • January 2008
                          • 6610

                          #27
                          Ursprungligen postat av miapuh
                          tack för dina svar
                          vattenbyte o skurning, sen fota mera men alla 3 ynglen ser typ nästan likadana ut, förutom att den är är en riktig gam o lite småtjock den snor den mesta maten och har inte ens nån respekt för Knodd (min kampfisk)
                          Men vad för färg kan de bli av dessa bleka?
                          Svårt att säga men är det honor kommer de förmodligen förbli ganska färglösa med aningen mer färg på stjärtfenan.
                          Det är det som är tjusningen med Guppy. Man vet aldrig vad det blir för färger förrän de nästan är vuxna
                          12L 12L 24L 24L 24L 24L
                          38L 54L 54L 63L 450L

                          Kommentar

                          • 3 guppy
                            • February 2007
                            • 2068

                            #28
                            Ursprungligen postat av miapuh
                            Gör den? jag undrade över "mina guppyyngel"
                            Kanske gick off topic då, var ganska längesen det var ett OT inlägg.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...