va ska en nybörjare göra med 11 ynglar (mollys)??????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mollylover85
    • August 2008
    • 29

    va ska en nybörjare göra med 11 ynglar (mollys)??????

    har ett litet kar på 54 l som den nybörjaren jag är meen nu imorse så såg jag små ynglar simma omkring o när jag såg att en blev uppäten fick jag panik och började fånga in alla i en skål. så de blev till slut 11 ynglar jättesööta. men jag menar bara för att jag har medkänsla och vill att dom ska leva, så gör djur allt enligt naturens gång. jag menar jag är en nybörjare som läser allt möjligt om akvarier och hur man ska göra.. men nuu är jag lost...jag vill inte ha 11 ynglar på mitt samvete...skulle de vara fel av mig att släppa dom tillbaka till akvariet. jag vill ta hand om dom men då måste ja i princip rädda alla ynglar varje gång mina mollys blir gravida..man har inte tusen händer o allt tid o makt att rädda alla. ska jag släppa tillbaka ynglarna
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Du ska inte ha dåligt samvete utan släpp du tillbaka dem igen om du vill. Har du bara något gömställe kommer något yngel överleva och du slipper ha så många
    Skulle alla bli uppätna denna gången kommer det nya igen om en månad och vill du ha kvar någon så lägger du till lite javamossa, planterar lite vattenpest tätt eller något annat som de kan gömma sig i.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • mollylover85
      • August 2008
      • 29

      #3
      tack så jättemycket!! man tänker med moral , samvete, men dom lever i en annan värld än vi människor. vad ska man göra liksom. en är kvar i akvariet och den lever fortfarande har jag sett, den gömmer sig bakom doppvärmaren.

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #4
        Ursprungligen postat av mollylover85