Black molly yngel läcker

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • simondaman
    • October 2007
    • 236

    Black molly yngel läcker

    Heej

    Jag har har black molly som bara ramlar ur yngel på mina 2 honor men mina guppy får aldrig några yngel?

    är dem svårare att får barn med eller?
    180L
    75L
    20L
  • doppingen
    • April 2008
    • 1079

    #2
    en undran bara! såg i en annan tråd där du skrev du har 1 guppy! har du flera kar då? om inte och till frågan här så behövs mer än 1 guppy för yngel men jag har kanske missförstått dina inlägg. nej guppy är inte svåra mina får massvis varje månad
    Senast redigerad av doppingen; 10 September 2008, 19:39.
    MammaMia

    Kommentar

    • simondaman
      • October 2007
      • 236

      #3
      asså hade förut men de dog så undrade bara för de fick aldrig nåra
      180L
      75L
      20L

      Kommentar

      • doppingen
        • April 2008
        • 1079

        #4
        ok kan tyvärr ej svara varför de dött men lättodlade är de. då jag startade mitt kar köpte jag 5 honor å 2 hanar(enl butiken fler honor än hanar då de annars stressar honorna) sen dess har det blivit massor av yngel som jag nu börjat sälja till butiken för 5 kr styck 160 st å har redan många nya. köper du nya så lycka till för kul är det att se alla olika färger det blir
        MammaMia

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #5
          Ha ha... Jag har köpt tjusiga guppyhanar som går med sina bröder i affären. Sedan forsätter de att uppvakta sina bröder och struntar i honorna.. Det gäller att man har guppy som uppvaktar honorna om man ska få yngel.. Mina blandraser, endlers-guppy har inga sådana problem.. Alltigenom straigt där..
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #6
            Ursprungligen postat av Katharina
            Ha ha... Jag har köpt tjusiga guppyhanar som går med sina bröder i affären. Sedan forsätter de att uppvakta sina bröder och struntar i honorna.. Det gäller att man har guppy som uppvaktar honorna om man ska få yngel.. Mina blandraser, endlers-guppy har inga sådana problem.. Alltigenom straigt där..
            Det där ger sig nog så småningom. Sätt en hane med bara honor så får du se hur det går......
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #7
              Ursprungligen postat av simondaman
              Heej

              Jag har har black molly som bara ramlar ur yngel på mina 2 honor men mina guppy får aldrig några yngel?

              är dem svårare att får barn med eller?
              Om de inte får yngel så kan det bero på två saker:
              1) obefruktad hona (händer nästan aldrig, inte heller sterila honor är speciellt vanligt) eller outfärgad hane
              2)bristande skötsel. Vanligaste felet då fiskar dör eller inte trivs.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #8
                Ursprungligen postat av simondaman
                asså hade förut men de dog så undrade bara för de fick aldrig nåra
                ...eller så åts ynglen upp.
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                Arbetssätt...