Försäljning av guppys!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #16
    Ja privat kan man nog få ut mellan 5-10 kr, beroende på vilken variant man har.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • XenOn
      • March 2008
      • 1008

      #17
      Ursprungligen postat av tummen
      Ja privat kan man nog få ut mellan 5-10 kr, beroende på vilken variant man har.
      När rekommenderar du att man ska sälja dem? När allt är färdigutvecklat på dem kanske?
      Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #18
        Ursprungligen postat av XenOn
        När rekommenderar du att man ska sälja dem? När allt är färdigutvecklat på dem kanske?
        Vill du MÖJLIGEN kunna få betalt för dem MÅSTE de för det mesta vara utvuxna och utfärgade ordentligt, kanske kan du (med lite tur) kränga med ett gäng lite yngre individer också, men övervägande delen av dem bör vara VUXNA.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • XenOn
          • March 2008
          • 1008

          #19
          Ursprungligen postat av tummen
          Vill du MÖJLIGEN kunna få betalt för dem MÅSTE de för det mesta vara utvuxna och utfärgade ordentligt, kanske kan du (med lite tur) kränga med ett gäng lite yngre individer också, men övervägande delen av dem bör vara VUXNA.
          Okej :P Märker verkligen att yngelkaret sprängs snart av små guppys Tänkte behålla de absolut finaste exemplaren till vidare avel. Om vi nu tar ett exempel... jag har en gul/svart guppyhane samt en lila hona. Om dessa får yngel tillsammans, finns det då möjlighet att dessa blir gröna till färgen? Den egentliga frågan är om färger kan blandas ut till andra färger?
          Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

          Kommentar

          • tummen
            • March 2005
            • 5199

            #20
            Ursprungligen postat av XenOn
            Okej :P Märker verkligen att yngelkaret sprängs snart av små guppys Tänkte behålla de absolut finaste exemplaren till vidare avel. Om vi nu tar ett exempel... jag har en gul/svart guppyhane samt en lila hona. Om dessa får yngel tillsammans, finns det då möjlighet att dessa blir gröna till färgen? Den egentliga frågan är om färger kan blandas ut till andra färger?
            Nu närmar vi oss ett ämnne för sig: Guppygenetik, det är invecklat och kan inte redas ut så lätt, vissa egenskaper är recessiva och andra dominanta, det finns flera böcker som behandlar detta ämne, leta info på biblioteket och läs på.
            Kort kan jag säga att man inte kan säga säkert hur just korsningen av dina fiskar blir, det kan ligga många recessiva gener som visar sig i nästa generation. Om bakre delen av kroppen är svart på den ena så borde detta visa sig i nästa generation, men inte säkert i nästa efter det. LYCKA TILL!
            Thomas "tummen" Wallén

            Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

            Kommentar

            • XenOn
              • March 2008
              • 1008

              #21
              Ursprungligen postat av tummen
              Nu närmar vi oss ett ämnne för sig: Guppygenetik, det är invecklat och kan inte redas ut så lätt, vissa egenskaper är recessiva och andra dominanta, det finns flera böcker som behandlar detta ämne, leta info på biblioteket och läs på.
              Kort kan jag säga att man inte kan säga säkert hur just korsningen av dina fiskar blir, det kan ligga många recessiva gener som visar sig i nästa generation. Om bakre delen av kroppen är svart på den ena så borde detta visa sig i nästa generation, men inte säkert i nästa efter det. LYCKA TILL!
              Tackar! Märker att något yngel är gulgrönt :S Weird
              Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

              Kommentar

              • tummen
                • March 2005
                • 5199

                #22
                Ursprungligen postat av XenOn
                Tackar! Märker att något yngel är gulgrönt :S Weird
                Kul, skriv mera framöver! Och om du blir goldis kan du ju lägga upp bilder här i tråden också....
                Thomas "tummen" Wallén

                Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                Kommentar

                • XenOn
                  • March 2008
                  • 1008

                  #23
                  Jepp Ska bara försöka få tag på en bra digitalkamera men måste jag inte vara goldmedlemm för att lägga ut bilder?
                  Gräv bort Sverige från Skåne! Hellre köpenhamn som huvudstad.

                  Kommentar

                  • tummen
                    • March 2005
                    • 5199

                    #24
                    Ursprungligen postat av XenOn
                    Jepp Ska bara försöka få tag på en bra digitalkamera men måste jag inte vara goldmedlemm för att lägga ut bilder?
                    Ja, men annars är det också rätt populärt att länka till andra sidor där man kan se på bilderna....
                    Thomas "tummen" Wallén

                    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                    Kommentar

                    Arbetssätt...