Molly ynglen försvann :-(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • penny_lane
    • September 2007
    • 312

    Molly ynglen försvann :-(

    Min ena silver Molly var på "tjocken" förut. Jag lycklig och väntade smått. Men till min stora besvikelse så blev dom nog tyvärr fisk mat. Jag var nämligen borta i 2 dagar (min sambo fick ta hand om utfodringen). När jag kom hem var honan smal igen men inga yngel syntes till.
    Jag antar att Mollysarna och Kamp fiskarna blev glada och fick sig ett rejält skrov mål, eller
    ________________________________________
    //Jenny
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    #2
    Ursprungligen postat av penny_lane
    Min ena silver Molly var på "tjocken" förut. Jag lycklig och väntade smått. Men till min stora besvikelse så blev dom nog tyvärr fisk mat. Jag var nämligen borta i 2 dagar (min sambo fick ta hand om utfodringen). När jag kom hem var honan smal igen men inga yngel syntes till.
    Jag antar att Mollysarna och Kamp fiskarna blev glada och fick sig ett rejält skrov mål, eller
    Troligen är det så, men du får en ny chans om en månad igen....
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

    Kommentar

    • penny_lane
      • September 2007
      • 312

      #3
      Ursprungligen postat av tummen
      Troligen är det så, men du får en ny chans om en månad igen....
      Jo det är sant, jag som hade sett fram emot dessa små yngel !!!
      Hon är nog på gång igen för hon börjar bli rund om magen igen Får kanske sätta henne i en yngelkasse när det börjar bli dags....
      ________________________________________
      //Jenny

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        #4
        Ursprungligen postat av penny_lane
        Jo det är sant, jag som hade sett fram emot dessa små yngel !!!
        Hon är nog på gång igen för hon börjar bli rund om magen igen Får kanske sätta henne i en yngelkasse när det börjar bli dags....
        Bättre då att flytta kampfisken, och plantera massor av mera växter så ynglen har nå´nstans att gömma sig de första dagarna. Yngelkasse tycker jag bara blir krångligt...det kan dessutom stressa honan att vara instängd i ett så litet utrymme.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        Arbetssätt...