hur ser jag att min guppy är gravid eller ska födda?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mrfisken
    • March 2012
    • 107

    hur ser jag att min guppy är gravid eller ska födda?

    Hej

    Jag undrar hur jag kan se om min guppy hona är gravid eller när den ska födda. Jag köpte ett par guppy som är gula/gold i början och sedan svarta från slutet av magen. De var snygga så jag köpte. Problemet är att honan är svart från halva magen till resten av kroppen och då kan jag inte se yngel ögonen eller den "vita runda" som brukar komma när det är dags inför födseln. Har ni några tips som kan hjälpa mig?
  • malawifantast
    • October 2011
    • 93

    #2
    du kan ju se det om den blir tjockare och rundare än vanligt.

    Kommentar

    • Papegoj Moi
      • March 2011
      • 171

      #3
      japp instämmer med malawifantast. o så brukar man ju så små ögon i magarna på dem

      Kommentar

      • mrfisken
        • March 2012
        • 107

        #4
        men det är svårt att se små ögon i magarna på dem för det är väldigt svart färg och hon är tjock nu så jag vet inte om när hon blir smalare. finns det inte något annat??

        Kommentar

        • malawifantast
          • October 2011
          • 93

          #5
          Ha du någon han-guppy? För då kan du ju räkna med att de kommer få yngel..
          Men den kan ju även vart gravid redan då du köpte den.

          När de är gravida bruka de simma upp och ner framför rutan, om jag inte minns fel..
          Och när de skall föda håller de gärna sig i bakgrunden och gömmer sig bakom föremål.

          Kommentar

          • Accan
            • March 2012
            • 13

            #6
            Honan blir jättestor . smartast är att flytta henne till ett yngel akvarium eller plantera mer växter som ynglena kan gömma sig bland, förse pumpen med en nylonstrumpa över insuget för att minimera att ynglena fastnar i pumpen

            Kommentar

            Arbetssätt...