För många Platys!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ettfettbranamn
    • December 2010
    • 3424

    #16
    Ursprungligen postat av drlavey
    Men asså en dum fråga förtjänar väl ett dumt svar? =)

    Tänker man efter lite borde man inte ställa en sådan fråga, när förökar sig djur? Ja när de trivs och så mycket de kan, detta för att arten skall överleva! Hur förhindrar vi en arts överlevnad? Ja vi dödar dem alla eller tar bort möjligheterna för dem att reproducera sig, till exempel att försämra levnadsförhållanden eller separera könen!
    haha, jodå.. tyckte bara att det var ett roligt svar..
    Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

    Normaliseringsprocessen..
    (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #17
      Ursprungligen postat av Olle A
      Bara hanar i så fall, om inte honorna är så unga att de inte har hunnit bli befruktade. Platy och andra ungfödare har nämligen förrådsbefruktning, vilket innebär att en befruktad hona kan föda upp till åtta kullar utan att någon hane finns närvarande.

      Olle
      har du helt rätt i. tänkte inte så långt.

      Kommentar

      • Kiwie
        • December 2011
        • 67

        #18
        Jippie alla vuxna honor dräktiga igen gäller bara att vänta för dem små att ploppa ut... men akvariumet börjar bli fullt.......

        Kommentar

        • Yokas
          • August 2011
          • 136

          #19
          Du startade tråden för att du hade för många platys och ville veta hur man får dom att inte föröka sig men nu hurrar du och är glad över att alla honor är dräktiga igen?
          shoop da whoop...

          Kommentar

          • Kiwie
            • December 2011
            • 67

            #20
            aa är ändå lite glad över det... jag gör inget och ska köpa ett 300L eller större och ger bort yngel då och då... det verkar funka men varje gång behåller jag 2 - 4 stycken för nästa generation... men den första har ju inte dött än..

            Kommentar

            • tummen
              • March 2005
              • 5199

              #21
              Ursprungligen postat av rasermusen
              Du kan ju alltid skaffa någon som käkar ynglerna Palett ciklid kanske
              Vem skall äta upp palettynglen som blir resultatet då?
              Äter inte sköldisen upp yngel så får du skaffa några större tetror, dolkstickstetror kanske tar en del, annars skulle jag skänka bort överflödet till någon affär som var villig att ta emot dem.
              Thomas "tummen" Wallén

              Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

              Kommentar

              Arbetssätt...