Vem har ätit på min guppyhanne?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millis71
    • August 2011
    • 225

    Vem har ätit på min guppyhanne?

    Nä, nu j.... Någon i sällskapsakvariet har ätit sönder min guppyhanne. Jag har segelfensmollly, ancistrus, kopparbarber o palettciklider 2st sen en vecka tillbaka. Dom sista är starkt misstänkta.... Har försökt att hålla lite koll men inte sett något men nu ikväll var det inte mycket kvar. Har flyttat honom till yngelakvariet nu men tror inte han överlever natten tyvärr. Brukar paletten göra så här eller kan det vara någon annan?
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Jag skulle nog misstänka barberna.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Millis71
      • August 2011
      • 225

      #3
      Jaså?! Brukar dom göra så? Jag har haft så bra balans i mitt akvarium tills jag skaffade paletterna som jagar upp både fiskar o mig . Barberna har ju varit med länge utan att jag sett något men dom ändrar kanske beteende dom också.... Har i alla fall ringt djuraffären o fått tillåtelse att lämna tillbaka paletterna eller kanske byta dem mot fjärilsciklid. Vad tror ni om dem, är dom lika hetsiga som paletterna? Vill inte ha samma problem igen.
      Guppyhanen är nu i fiskhimlen......

      Kommentar

      • Jens A.
        • March 2007
        • 5026

        #4
        Palettciklider som försvarar yngel är rena pansarvagnarna. Utan att ha haft fjärilsciklider själv, så tror jag inte att de är lika aggressiva. Men vad gäller barber ihop med långfenade fiskar, så kan det ofta gå bra lång tid, tills någon av dem får för sig att ta ett provnafs. När de sedan väl kommit på det, sprider sig beteendet.
        Earth first! We´ll screw up the other planets later!

        Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

        Kommentar

        Arbetssätt...