Platy yngel i hink vad göra?!?!?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ApeviaX
    • December 2005
    • 1531

    Platy yngel i hink vad göra?!?!?!

    Hej

    Jag har precis rengjort innerfiltret i min dotters kar med levandefödare, henens panda platy hade 5 yngel som fastnat där i, de är nu i en hink med en del av akvarievattnet, vad kan jag göra för att lyckas rädda de små. Knatten är så förtjust i de...

    Jag har ett tomt 54 L i förrådet, ljus, doppvärmare men inget filter... Kan jag "bygga" ett tillräckligt filter av min luftpump som är i 200 liters på något sätt?

    Snabba svar uppskattas då de annars dör?


    Nicke
    Senast redigerad av ApeviaX; 29 March 2011, 13:55.
    ApeviaX
    Archocentrus multispinosus
    "Vattensamlingen"
    X-Aquatic
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ett 54-liters kar med luftning låter väl som ett utmärkt hem för några platy.

    Eftersom akvariet blir helt nystartat får du se upp med vattenkvaliteten - täta vattenbyten de första veckorna är nog ingen dum idé - men eftersom yngel äter så lite tror jag inte det blir nåt stort problem.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Ett 54-liters kar med luftning låter väl som ett utmärkt hem för några platy.

      Eftersom akvariet blir helt nystartat får du se upp med vattenkvaliteten - täta vattenbyten de första veckorna är nog ingen dum idé - men eftersom yngel äter så lite tror jag inte det blir nåt stort problem.
      Ja visst det vore nice, karet måste dock rengöras från gamla alger och rensas på botten, sedan måste jag ju ha filtrering... Har gjort hål i en gammal 1/2 liters glassburk och "hängt" i karet där de föddes med buntband.

      Hoppas det inte blir för varmt, får byta vatten från karet i glassburken kontinuerligt, klarar de sig så kan jag ställa i ordning 54 litaren som är fri.

      Nicke
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      • ApeviaX
        • December 2005
        • 1531

        #4
        Platy yngel, lämpligt foder?

        Till nästa fråga och tråd, vad för foder

        Nicke
        ApeviaX
        Archocentrus multispinosus
        "Vattensamlingen"
        X-Aquatic

        Kommentar

        Arbetssätt...