Många Yngel....=) Black Molly

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    Många Yngel....=) Black Molly

    Hej!

    Jag har 240 liters akv med följande fisk i:

    9 st Black Molly
    5 St platy (aldrig fått yngel)
    1 Gibbi mal ca 15-17 cm
    5 st praktbitior, 4st som är ca 6 cm, och en mindre, kanske 4 cm.
    2 st Khuli ål
    20-25 st neontetror ca.

    Nu är det ju så att mina black molly har ju fått bebisar, vilket jag visste att dom skulle få, men kanske inte i den mängden dom kommeri nu... men tänkte ge bort en del, men är det någon fisk man kan införskaffa som tar yngel, eller tror ni att mina praktbitior tar dom minsta? Vill inte börja hova i akv, och stressa övriga fiskar....tänkte om man kunde göra detta den naturliga vägen..att yngel blir uppätna. Men det är fint med yngel i akvariet..riktigt sött.

    Sen undrar jag lite över fiskmängd och akvariets storlek, tänkte på min Gibbimal, när behöver han ha större akvarium? Hur stor/lång får han bli i mitt nuvarande?
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag skulle tro att både tetrorna, Platyna, Black mollyna samt botiorna tar lite av yngelverskottet så vänta du med håvningen.

    Din Gibbi växer ganska fort de första 20 cm, och när den har nått den storleken bör den nog få ett större utrymme...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • candra
      • January 2010
      • 455

      #3
      Okej, då vet jag att det kan ske den naturliga vägen. Jaha du, så pass...20 cm, ja men det är ju ganska snart det...vad skulle du rekommendera för storlek på akvarium, 375 liters??
      // Candra


      240l sällskap 20l Nano


      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Den kan uppnå 50-60 cm, så ett 720 är nog det minsta karet jag skulle stoppa h*n i.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • candra
          • January 2010
          • 455

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Den kan uppnå 50-60 cm, så ett 720 är nog det minsta karet jag skulle stoppa h*n i.
          Mmm, jag vet att han blir så stor... , utrymme...utrymme..jag vill ha mer utrymme...!! Ja, vad gör man...Jag kan max ha 160 cm i längd på akvariet...och på det blir det ju inga 720 liter inte.. Ja, vi får väl se hur det blir, annars får jag ju sälja honom... vill inte det..
          // Candra


          240l sällskap 20l Nano


          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            Nej, det är inte alltid så kul att göra men ibland nödvändigt.
            Nästa mal du köper kan du kolla runt lite innan du slår till, det finns så många olika sorter som blir mindre men är ruggigt fina.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • candra
              • January 2010
              • 455

              #7
              Ja, men jag köpte honom stor, och trodde inte han skulle bli större, och tror du zoobutiken sa nåt...nääää då... men så är det. Det är bara gilla läget =)
              // Candra


              240l sällskap 20l Nano


              Kommentar

              Arbetssätt...