Ska black molly se ut så här? är den sjuk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • regicide
    • May 2010
    • 113

    Ska black molly se ut så här? är den sjuk?

    Djuraffären sa att den var frisk, jag tycker den ser lite halvrisig ut eller kan de tappa färg??

    Senast redigerad av regicide; 14 May 2010, 17:23.
  • chainy
    • February 2007
    • 405

    #2
    Ser ut som att någon fisk har tuggat på dennes fenor.
    Bilder på mina fiskar finns på;
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

    Kommentar

    • regicide
      • May 2010
      • 113

      #3
      Ursprungligen postat av chainy
      Ser ut som att någon fisk har tuggat på dennes fenor.
      hmm men inte bara de? den har ju inte svart färg överallt? ska de inte vara helsvarta? elelr kan de vara flimmriga utan att något är fel?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13131

        #4
        Den är säkerligen korsad med dalmatinermolly!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • regicide
          • May 2010
          • 113

          #5
          Ursprungligen postat av åheim
          Den är säkerligen korsad med dalmatinermolly!
          Hmm okej, hoppas ni kan svara fort nu. Nu ligger nämlinge hon( tror det är en hon) och trycker med böjd ryggrad uppe vid pumpen. Den andre ligger i en annan del av akvariet, ingen av dem är särskilt sällskaplig men de kanske är rädda. Men hennes krökta rygg och stjärtfena? tänk om hon smittar alla fiskar med något...

          Kommentar

          • Lilla Damen
            • February 2008
            • 2649

            #6
            Det är en hon... ser dessutom ganska gravid ut.

            Kommentar

            • regicide
              • May 2010
              • 113

              #7
              Ursprungligen postat av Lilla Damen
              Det är en hon... ser dessutom ganska gravid ut.
              hmm gravid. kan de vara det när de kommer från djuraffären redan? är de inte åtskilda honor och hanar mestadels... men då kanske de blir tillökning och det är därför hon är på sin vakt? hon var ute på en tur förut nu såg jag... kanske bara jag som är "överbeskyddande" ;D

              Kommentar

              • Cyruz10
                • February 2010
                • 235

                #8
                Ursprungligen postat av regicide
                hmm gravid. kan de vara det när de kommer från djuraffären redan? är de inte åtskilda honor och hanar mestadels... men då kanske de blir tillökning och det är därför hon är på sin vakt? hon var ute på en tur förut nu såg jag... kanske bara jag som är "överbeskyddande" ;D
                Dom brukar blanda könen i karen i affären, du kan i princip räkna med att en black molly hona är gravid när du får hem henne

                Hon är helt klart gravid och hyfsat långt gången. Svårt att se från bilden men jag skulle gissa på 2-4 veckor in i graviditeten, du kan räkna med att hon föder om cirkus 2 veckor.

                Att hon står med lätt krökt rygg och trycker någonstans där hon kan gömma sig brukar ske för mig när det är ungefär 2 veckor kvar innan födsel. Dom blir lite skygga och drar sig undan när det börjar närma sig, särskilt om dom precis bytt miljö.

                Angående färgen så håller jag med om att det är en blandras. Antingen med dalmatin eller med silver molly. En "renrasig" black molly har helsvarta och mindre ögon.

                Kommentar

                • regicide
                  • May 2010
                  • 113

                  #9
                  Ursprungligen postat av Cyruz10
                  Dom brukar blanda könen i karen i affären, du kan i princip räkna med att en black molly hona är gravid när du får hem henne

                  Hon är helt klart gravid och hyfsat långt gången. Svårt att se från bilden men jag skulle gissa på 2-4 veckor in i graviditeten, du kan räkna med att hon föder om cirkus 2 veckor.

                  Att hon står med lätt krökt rygg och trycker någonstans där hon kan gömma sig brukar ske för mig när det är ungefär 2 veckor kvar innan födsel. Dom blir lite skygga och drar sig undan när det börjar närma sig, särskilt om dom precis bytt miljö.

                  Angående färgen så håller jag med om att det är en blandras. Antingen med dalmatin eller med silver molly. En "renrasig" black molly har helsvarta och mindre ögon.
                  Åh, vad skönt att höra! Då kan jag sova gott inatt och inte oroa mig över att varenda firre kommer vara vit av pricksjukan jag läst mo lite överallt Istälelt väntar jag på fler bebisar som jag redan fått idag av guppy honorna sen innan Hoppas jag hinner se när hon föder i tid då .. hihi

                  Kommentar

                  • regicide
                    • May 2010
                    • 113

                    #10
                    här är en till bild på henne förresten,. är ni fortfarande säkra http://2.bp.blogspot.com/_UZO9G3IvAs...0/_MG_3422.JPG

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      #11
                      Blandras!
                      Morsan hade Dalmatiner tillsammans med blackmolly och första "kullen" såg ut som din blackmolly.
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • Cyruz10
                        • February 2010
                        • 235

                        #12
                        Som Nubi säger, helt klart en blandras. Och hon är verkligen på smällen

                        Kommentar

                        • regicide
                          • May 2010
                          • 113

                          #13
                          nu har hon sorutat ut en massa yngel, stora dessutom? trodde inte de var så stora som 1 cm när de föddes men men ute är dom, får se om de klarar sig

                          Kommentar

                          • Nubi
                            • March 2009
                            • 9026

                            #14
                            Ursprungligen postat av regicide
                            nu har hon sorutat ut en massa yngel, stora dessutom? trodde inte de var så stora som 1 cm när de föddes men men ute är dom, får se om de klarar sig
                            Vad skoj!!
                            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                            Fiskbloggen

                            Kommentar

                            • Lineli
                              • February 2010
                              • 565

                              #15
                              Kul med yngel!! Om du har mycket växter och även någon flytväxt får de lättare att klara sig
                              Lycka till!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...