Haha, Ni har inte anat hur mycket jag har spenderat tid på att vänta på att mina guppyhonor ska föda yngel va? :o
För några dagar sen så hittade jag 5 yngel i 150 L karet.
& sedan till min förvåning så blickar jag in till guppyakvariet ( 60L ) & får syn på 2 små yngel ! Jag tog bort alla växterna ( var väldigt väldigt mycket växter där i ) för att kunna håva upp dom små , och jag får syn på runt 13 st skulle jag tro! men tyvärr dog 3 stycken när jag försökte fånga upp dom med håven för att lägga dom i yngelakvariet . ( inte så lätt när dom är så små att få upp dom )
känner mig så taskig som råka döda 3 st ! men har nu iallafall lagt dom andra i yngelkaret (; Dom är runt 1 cm allihopa ^^ men vet ni hur snabbt dom växer? jag matar do med cyclops & baby flingfoder 2-3 gånger om dagen. men hur snabbt växer dom ? Ajuste.. jag gör 20 % vattenbyte varannan dag oxå (;
För några dagar sen så hittade jag 5 yngel i 150 L karet.
& sedan till min förvåning så blickar jag in till guppyakvariet ( 60L ) & får syn på 2 små yngel ! Jag tog bort alla växterna ( var väldigt väldigt mycket växter där i ) för att kunna håva upp dom små , och jag får syn på runt 13 st skulle jag tro! men tyvärr dog 3 stycken när jag försökte fånga upp dom med håven för att lägga dom i yngelakvariet . ( inte så lätt när dom är så små att få upp dom )

Kommentar