Har två svärdbärarhonor som e ganska feta om man säger så..
Första tanken är att de är gravida, eller hur..? (hoppas
)
Men i såfall har de varit gravida i 2 månader och dessutom blivit befruktade av en hane med jätteförstorat gonopodium...
Har numera två hanar med "vanlig" storlek på gonopodiumet, men honorna var redan tjocka innan de flyttade in i karet.
Honorna är iof ganska glupska och är typ alltid först att roffa åt sig käket när det vankas.
Den ena honan är typ svart inuti magen.
Jag matar med frysta röda mygglarver, frusna daphnia, frysta sötvattensräkor, (mysis)
flingfoder och räkmix. Är det någon som vet vad det kan vara?
Om de bara är övergödda, (men de andra honorna jag har är normala) eller om svärdbärare av någon anledning brukar svullna upp?
Kan ju hoppas på att de är med kids!
Alla vattenvärde är ok.
Några bilder. Sista bilden på en normaltjock hona i samma kar..
Första tanken är att de är gravida, eller hur..? (hoppas

Men i såfall har de varit gravida i 2 månader och dessutom blivit befruktade av en hane med jätteförstorat gonopodium...
Har numera två hanar med "vanlig" storlek på gonopodiumet, men honorna var redan tjocka innan de flyttade in i karet.
Honorna är iof ganska glupska och är typ alltid först att roffa åt sig käket när det vankas.
Den ena honan är typ svart inuti magen.
Jag matar med frysta röda mygglarver, frusna daphnia, frysta sötvattensräkor, (mysis)
flingfoder och räkmix. Är det någon som vet vad det kan vara?
Om de bara är övergödda, (men de andra honorna jag har är normala) eller om svärdbärare av någon anledning brukar svullna upp?
Kan ju hoppas på att de är med kids!

Alla vattenvärde är ok.
Några bilder. Sista bilden på en normaltjock hona i samma kar..
Kommentar