Gravid Silver Molly

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gerard
    • January 2008
    • 21

Gravid Silver Molly

Hej!

Jag är nybörjare på detta med akvarium. Jag har ett äldre akvarium (60l) som mina föräldrar haft, men nu har jag fått det och kollat så det är helt. Jag har gjort rent det och tvättat alla stenar och dekotationer i kokande vatten. Sedan köpte jag en ny pump (tetratec in400plus) som funkar bra, förutom att akvariet står i mitt sovrum så det väsnas lite men jag har vant mig lite nu. Sedan så bar det iväg till djuraffären i fredags så jag köpte växter, två st men som sagt är jag nybörjare så visste inte att jag skulle behöva mycket mer men ska köpa mer växter. Sedan köpte jag 11 neontetror, 3 guppy(hanar), 1 algätare, 1 black molly(hona) och 2 silver molly en hane och en hona där dom i djuraffären sa att silver molly hona kanske var gravid :O
    Så det är där jag vill ställa en fråga:
    Hur länge är en silver molly vanligen gravid?
    Hur stora blir ynglen?
    Hur många yngel kan man få?
    Hur länge behöver ynglen vara i yngelkassen tills man kan lägga i dom bland andra?

Sedan har jag även en fråga om black molly honan. Hon är oftast för sig själv och simmar i bakre delan vid ytan och är oftast stilla, men ibland är hon med dom andra fiskarna och simmar omkring. Är det för att hon är den ända black mollyn eller kan den vara sjuk? Jag fick lite broschyrer i djuraffären med massa bra info som jag har lusläst men jag kan inte påstå att den verkar ha några problem enligt vad det står i dom. Men jag blev lite orolig för den. Borde jag köpa en till black molly?

Tack på förhand//Gerhard
    Senast redigerad av gerard; 05 January 2008, 21:29.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967