Inga yngel

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gruppy
    • May 2007
    • 67

Inga yngel

På alla beskrivningar låter det som guppys ynglar av sig hur lätt som helst. Inte mina, har haft dem i ca 2,5 månad men inte ett enda yngel. (har bara några guppys och 2 skäggmunsmalar. Vad är optimalt för att få tillökning.
    Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

Ursprungligen postat av Gruppy
    På alla beskrivningar låter det som guppys ynglar av sig hur lätt som helst. Inte mina, har haft dem i ca 2,5 månad men inte ett enda yngel. (har bara några guppys och 2 skäggmunsmalar. Vad är optimalt för att få tillökning.
    De kallas inte miljonfisk för inte, kanske dina honor antingen är unga eller för gamla? Vänta ett tag till, plantera mer växter (yngel kan ha blivit uppätna utan att du sett dem) så skall du snart få se att de ynglar av sig. För du har väl honor?
    Thomas "tummen" Wallén

Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

Kommentar

• Julle*
      • July 2007
      • 484

Ursprungligen postat av tummen
      De kallas inte miljonfisk för inte, kanske dina honor antingen är unga eller för gamla? Vänta ett tag till, plantera mer växter (yngel kan ha blivit uppätna utan att du sett dem) så skall du snart få se att de ynglar av sig. För du har väl honor?
      haha jo jä....t bra början med det
      msn: Julia_puma@hotmail.com
      Mvh Julle

Kommentar

• Gruppy
        • May 2007
        • 67

Nog är det honor allt =) Mkt mer växter nu också, ska bli kul att se om nåt händer! Tack!
        Har för närvarande ett 54 liters akvarium med några guppies. Är insnöad på low-tech växtakvarium just nu, det kanske blir ett snart.

Kommentar

• tummen
          • March 2005
          • 5199

Nog är det honor allt =) Mkt mer växter nu också, ska bli kul att se om nåt händer! Tack!
          Då kommer följdfrågan om du har hanar oxå?? nä, det har du ju säkert, lycka till menar jag....
          Thomas "tummen" Wallén

Kommentar

• iRiC
            • August 2007
            • 89

Ursprungligen postat av tummen
            Då kommer följdfrågan om du har hanar oxå??

haha, precis min tanke! ^^,
            Blogg @ http://iric.blogg.se/

Kommentar

• Gruppy
              • May 2007
              • 67

Vad man var tykna på detta forumet då

Kommentar

• Annaica
                • February 2006
                • 1177

Jag hade också svårt att få yngel på mina guppys. Mina black mollys ynglade dock av sig regelbundet en gång varannan månad ^^
                Räkbiten

Kommentar

• Gruppy
                  • May 2007
                  • 67

Yes, fram med cigarrerna, idag fick man lite yngel iallafall =)

Kommentar

• tummen
                    • March 2005
                    • 5199

Yes, fram med cigarrerna, idag fick man lite yngel iallafall =)
                    Vad var det jag sade...? Grattis!!!!!!
                    Thomas "tummen" Wallén

Kommentar

Arbetssätt...