hej och hallå!
jo jag läste lite på artbeskrivingen hära om endlers guppy och såg på bilderna och guuud va fina dom är!
jag funderar faktiskt väldigt starkt på att skaffa mig ett par sånna, och kommer då med en massa frågor!
1.vill endlers guppyna leva i stim? hur många? 5-7 eller fler?
2.vilka andra fiskar trivs dom ihop med? är dom ungefär som den 'vanliga' guppyn?
3. kan man ha endlerguppyn tsm med en kamphane eller blire mos av endlerna då?
4. ngn som vet vart någonstans hära i sthlm som man kan få tag på endlers? för här på våran lokala djuraffär har dom inga endlers, bara 'vanliga' guppys.
5. ni som har endlers, vilka andra fiskar har ni dom tsm med?
6. på artbeskrivningen står det att dom kan bo i ett 20liters kar, hur många fiskar syftar dom då på? En ensam endler guppy eller ett stim(hur många)?
7. tycker ni man bör ha dom ensama eller tsm med andra fiskar?
8. ngt annat jag bör veta/ngt annat ni vill tilläga?
tack på förhand!
jo jag läste lite på artbeskrivingen hära om endlers guppy och såg på bilderna och guuud va fina dom är!
jag funderar faktiskt väldigt starkt på att skaffa mig ett par sånna, och kommer då med en massa frågor!
1.vill endlers guppyna leva i stim? hur många? 5-7 eller fler?
2.vilka andra fiskar trivs dom ihop med? är dom ungefär som den 'vanliga' guppyn?
3. kan man ha endlerguppyn tsm med en kamphane eller blire mos av endlerna då?
4. ngn som vet vart någonstans hära i sthlm som man kan få tag på endlers? för här på våran lokala djuraffär har dom inga endlers, bara 'vanliga' guppys.
5. ni som har endlers, vilka andra fiskar har ni dom tsm med?
6. på artbeskrivningen står det att dom kan bo i ett 20liters kar, hur många fiskar syftar dom då på? En ensam endler guppy eller ett stim(hur många)?
7. tycker ni man bör ha dom ensama eller tsm med andra fiskar?
8. ngt annat jag bör veta/ngt annat ni vill tilläga?
tack på förhand!

Kommentar