Guppys Från Thailand?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Melanie
    • December 2006
    • 11

Guppys Från Thailand?

Hej!
    Skla till Thailand nu den 12 / 12 kommer hem den 11 / 1 -07..
    Har hört att Thailändska guppys kan vara otroligt fina.
    Så kan man köpa guppys med sig hem till sverige där?
    Antar att det är väldigt några som vet svaret på det men snälla om du vet det minst så säg det

• ansjo
    • November 2005
    • 29967

Kolla in första sidan om importer från andra länder:http://www.zoopet.com/index.php?opti...249&Itemid=131
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Kjell Fohrman
      Administrator

• December 2001
      • 48148

Känner inte till om guppy odlade i Thailand generellt skulle vara bättre än guppy odlade på andra ställen.
      Oavsett vilket - om du handlar se till att anmäla importen till myndigheterna och få fiskarna veterinärbesiktigade i första EU-land du kommer till (kostar ca. 500-1500 kr) annars är risken stor att du åker dit för smuggling och då blir det riktigt dyrt
      Importregler - http://www.zoopet.com/index.php?opti...249&Itemid=131
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Administrator

• December 2001
        • 48148

ansjo hann före
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

• Micke57
          • October 2006
          • 35

Jag tog med två kampfiska-hannar från Tyskland.det fick åka i varsin crem-fres burk hitt ^^

Kommentar

• Kjell Fohrman
            Administrator

• December 2001
            • 48148

Ursprungligen postat av Micke57
            Jag tog med två kampfiska-hannar från Tyskland.det fick åka i varsin crem-fres burk hitt ^^
            Det betraktas som sagt som smuggling och det hade blivit en bit över 10.000 i böter om du åkt fast.
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell

Kommentar

• MaxRobban
              • August 2006
              • 1048

Det jag kan berätta för dig att de har bra odling av guppy i Thailand, men kan vara svårt med att få dem acklimatiserade till vårt vatten.. lätt de blir sjuka. Det finns också utplanterad guppy i Thailand, om man vill ha tag i ngn vildform eller på gränsen till det. Men egen import av fisk är som sagt krångligt och guppy är mer känsliga än mkt annat. Olika bettor, kampfiskar finns också mkt fina i Thailand.. lättare att transportera hem o få att trivas, men samma regler vad gäller egen import.
              Singapore som ligger bredvid har ändå mer guppy...
              När jag var där så tittade jag och tog med mig orchidéer hem istället.

Kommentar

Arbetssätt...