Har black molly och dom får ca 5 yngel vid varje kull. Nu har mina guppys också fått yngel men dom fick 10st nu i sin första kull.Vad är vanligast till antal .
Hur många yngel brukar dom få!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
på artbeskrivningarna står det att guppy får ca 40 st per kull så jag antar att det är vanligast, molly står det inte hur många yngel per kull dom brukar få.Kommentar
-
HazelCR
Black Molly kan få betydligt fler. Mina ger ca 15-20.
Guppy kan ge ett fåtal yngel, men å andra sidan så kan det komma fler bara några dagar senare. Antalet kan säkert uppgå till 20-30 stycken ibland. Jag har guppy som är lite åt Endlers hållet.Kommentar
-
127ST ? ?
Är inte det lite mkt ?__________________________________________
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702Kommentar
-
Ursprungligen postat av sveaFinns det något bra svar på varför mina mollysar och platysar inte får yngel så ofta?
Jag har bra värden på vattnet och sköter om det noga.
Svea
Riktig näringsriktig mat (glöm flingorna) är också viktigt.
Smulade räkor, hackade daggmaskar och levande foder gör nog susen.
Sedan är det ofta så att det föds fler yngel än du ser...
De flesta hamnar nog under kategorin levande foder om du förstår vad jag menar...Killies is a lifetime passionKommentar
-
Mmm, jo det mesta stämmer väl där. Bortsett från hackade daggmaskar då! DET har dom inte fått.
Det är väl som du skriver, de små liven blir mat. Fast det är rätt mycket växter ändå så jag tycker det borde bli fler kvar. Kanske bra, annars blev det trångt i vattnet.
Men 127 guppyyngel!! Hur såg den honan ut, stackars krake.
SveaKommentar
-
Jo visst är nog 127 st ovanligt många. Men honan såg inte alls speciellt tjock ut, däremot var ynglen ganska små. Jag roade mig med att räkna ynglen i de olika kullarna från en och samma hona, första kullen var det drygt 25 st, andra gången drygt 50 st, tredje tog jag inte hand om och räknade inte. Fjärde kullen var det just 127 st. Sedan orkade jag inte räkna fler kullar (och hade inte plats för fler guppy heller). Storleken på ynglen krympte för varje kull och honan växte fortfarande något. Så gott som alla överlevde.Kommentar
-
Personlig erfarenhet (stämmer väl bra överens med vad som sagts här); det varierar från kull till kull och mellan fisk och fisk. Har guppy som fått 5 yngel, andra som fått 25. Senast en ordentlig silvermolly som fick ca 50.
Sen är det väl alltid lite svårt, ynglen har ju tyvärr en förmåga att bli mat åt föräldrarna, så för att vara säker skulle man väl helst räkna dom efterhand dom kom ut.Ja jag måste ju jag med; http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=310152Kommentar
Kommentar