Har en syster som ska starta upp ett akvarie. I detta akvarie ska det finnas någon algätare och troligen kräftor för att renhålla botten, men framför allt guppy. Frågan är: kan man ha enbart hanar eller måste man ha honor oxå för att hanarna inte ska bråka? Själv har jag ingen erfarenhet av guppy så jag vet inte...
Guppyhomo akvarie?
Kollaps
X
-
Jag själv hade nog haft båda inte för att de kanske mår bättre utan att det ser mycket bättre ut och att bli av med yngel är inte särskilt svårt om man inte kan sälja dem är det bara ge bort dem till någon som har en fisk som käkar upp dem då blir i alla fall den fisken glad =)Aka Pixel eller Bildpunkt -
Tycker absolut du ska ha ett Guppybi akvarie, bisexuella guppys är inte så ovanligt som man skulle troSkämt åsido, det är väl roligt att få massa små guppys också?
MVH Kalle
"Skogseken har skaftat ollon, till skillnad från bergseken, precis som jag" - En av mina föreläsare på AlnarpKommentar
-
Tack så mycket för alla svar... Får hälsa syrran vad ni har sagt... Får se om det blir både ock eller bara hanar. Själv har jag några sorgmantlar som jag skulle kunna låna ut till henne om hon vill ha lite "yngelvård" antar jag, har hört att de äter sådana där småglin rätt bra...eller har jag hört fel?
"Om man önskar att ens drömmar ska gå i uppfyllelse är det bäst att vakna först" - okänd
Besök gärna min zoon...
Kommentar
Kommentar