vattentemp för guppy !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Quartex
    • November 2003
    • 539

vattentemp för guppy !

Hepp !
    Kan man ha Guppys i ett kar som bara håller en temp på
    20-22 grader ?

Samt i så fall klarar yngel den tempen oxå ?

Mvh Jesper
    To boldly go where no fish gone before!
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

De flesta akvariefiskar borde kunna tåla en lägre temperatur, eftersom det sker vid regnperioden mm. Skulle dock inte råda att ha guppies konstant i 20-22 grader. Men jag vet att de överlever, har en kompis som precis som du hade guppies i guldfiskskål. De överlevde, men de mådde mycket bättre när jag tog hand om dem=)

Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg

Kommentar

• malawi´n
      • August 2003
      • 1643

Ynglen borde klara tempen också, men kan tänka mig att de är lite känsligare. Ha dem hellre i en yngelbur i ett av dina större akvarium...
      Kan man köpa för ett par tior...

Mvh Malawi´n
      Björn Forsberg

Kommentar

• Quartex
        • November 2003
        • 539

jo yngelkar har jag redan, det e bara det att jag fått en jätte stor guldfiskskål av en polares flickvän, och vill gärna bruka den. Tror det kan bli väldans snyggt, men problemet är ju att med en doppvärmare blir det inte snyggt längre !

Den e tänkt till att flytta över honorna i medans de föder och sedan flytta tillbaka dem i deras riktiga kar igen, och låta ynglena växa till sig i skålen för att senare föras tillbaka till föräldrarna.

Om ynglena e ensama i skålen, behövs det då en massa växter då oxå, eller kan man dra ned på dem i och med att de inte har någon att gömaa sig för ?

Har just nu en javaormbunke och vattenpest i skålen.

Mvh Jesper
        To boldly go where no fish gone before!

Kommentar

• Do`h
          • September 2003
          • 277

Det fanns en gån en medlem här som hette hasng eller nåt i den stilen han sa det att det var bättre tillväxt på just guppy yngel som var i den temperaturen tillochmed lite lägre jag kan inte säga att jag upplever nån större skillnad på detta men det var iallafall vad han sa...
          *Säger inte att det jag skriver är rätt men det är vad jag tror

Kommentar

Arbetssätt...