Krokig guppy

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • AndreasN
    • July 2003
    • 2732

Krokig guppy

För ett par månader sen hade jag en hona som fick krokig rygg så hon såg ut som en vinkel, hon dog senare. Nu har en hane fått likadan vinklad rygg och idag ligger han bara på botten och rör sig om honan knuffar lite på honom. Är det någon sjukdom som uppkommit av hård avel typ polio?
    540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter
  • klara
    • September 2002
    • 1112

Läste om fenomenet krokiga ryggar någonstans, minns inte vart bara. Det kunde iaf bero på olika saker så som genetiska betingelser pga inavel/hård avel eller mineral-/vitaminbrist.
    /Klara
    ------------------------
    Min hemsida
    Min zoon

Kommentar

• JR
      • April 2003
      • 2112

jag har en hona som blivit krokig, men hon är jättestor & rätt gammal..fått en del rätt stora kullar, sett ut som en tunna ibland..undrar om inte det har hjälpt till?
      --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
      http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

Kommentar

• Emmily
        • November 2002
        • 85

Krokiga ryggar på guppy honor är vanligt...har själv haft många. De beror på att de har fått många yngen och då finns det risk att ryggen blir krokig. De får svårare att få tag på mat, även luft. så (mina iallafall) har dött av syre brist. när mina honor blir krokiga så brukar jag alviva de, de dör ändå efter ett tag så jag gör slut på lidandet när det börgar bli svårt för de.

Kommentar

• AndreasN
          • July 2003
          • 2732

Min hona har inte fått någon kull i min ägo och så var en hane drabbad.
          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

Kommentar

• davidmon
            • September 2003
            • 62

Den har förmodligen fått ryggbrock, har sett svärdbärare som haft det också o de har aldrig fått yngel så det har inget med det att göra.
            Mesonauta insignis,Cryptoheros sajica, Panaqolus maccus
            Zoonen http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=204614

Kommentar

Arbetssätt...