Hur packas fisken och vilket fraktbolag tillåter att man skickar levande djur? Bussfrakt kan ju funka för vissa med hemleverans är det intressanta för mig.
Köper ni guppys från en seriös uppfödare så använder dom i regel budbolag för leverans. Fiskarna packas i regel i plastpåsar fyllda med syre. Sedan ner i frigolitlågor. Jag åter kommer lite senare i dag med adresser till uppfödare i europa och usa som skippar fisk om nu vill.
Det låter väldigt intressant! Jag vill gärna veta adresser till uppfödare som skickar fisk.
Där kanske det är lättare att få tag på Endlers guppy. Jag har försökt i över ett år att hitta någon affär som säljer sådana.
Johanna
vill också veta var jag kan få tag på odlare som är villiga att skicka fisk. Bor i jämtland och här finns ingenting verkar det som.
//Erika S
Katter: 3 Ragdoll, 1 Bengal, 1 Birma, 1 Huskatt och två små ragdollkattungar
Fiskar: 120 l med guppy, platy, klogroda och div. tetror
Kaniner: 2 dvärgvädurar
Hund: 1 vargliknande huskymix
Johanna, jag finns i Borås och även jag har ett 100 tal endlers. Ok många av dom yngel men i alla fall. Skall iväg å handla lite men återkommer senare idag med info på lite uppfödare.
Både amazon akvarium och staffanstorp fiskimport skickar ju fisk inom sverige. Staffanstorp har endlers står det på sidan medan amazon mest har discus och en massa fina malar , har man köpt några ggr och är jättenöjd med dom. Bra priser fina fiskar. Dom har oxå en del andra fiskar dock mest lite udda sorter.
Jag är intresserad av ormskinn & moskvablå. Finns det i närheten av sthlm eller måste man skicka efter såna? nån som vet nån som vet nån som vet nån som har det kanske?
<font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">
Kommentar