Har sett att min mal har en slags beläggning på ryggen ser det ut som, det är som en fläck men är väldigt osäker på om dom ska ha så eller om han är sjuk! har två st black molly också, den ena har en vit fläck på sidan och lite under magen, den andra har lite trasig fena. Har även 3 st guppy, 2 st gurami och 1 regnbågshaj. Alla fiskar har varit sjuk tidigare, legat på botten, vit/genomskinlig trådig avföring, regnbågshajen lite svullen buk och när jag gav mat så spottade dom ut det så trodde starkt att det var bukvattensot och medicinerade dom med flagyl och det verkade fungera för nu äter alla och är mycket piggare, ingen som vilar på botten eller svullen buk. Den ena mollysen har fortfarande genomskinlig trådig avföring, dom andra har det också men den är mer vit. Jag vet inte vad jag ska göra, har läst om en massa olika sjukdomar men jag kan inte komma fram till vad för sjukdom mina fiskar har. Dom verkar dock må bra annars, aktiva och har bra aptit, dock så står ju inte allt rätt till eftersom avföringen är vit så jag hoppas någon kunnig själ kan hjälpa mig!

Kommentar