Dvärgbilbukar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sir Willow
    • February 2008
    • 39

    Dvärgbilbukar

    Jag funderar på att skaffa dvärgbilbukar till mitt akvarium. Är det någon som har erfarenhet av de fiskarna?

    Ha det gott!

    Willow
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jepp, trevliga fiskar som är i stort behov av foder som inte sjunker så fort från ytan då de i mitt fall inte simmade långt ifrån denna.
    Sedan är det ganska viktigt att karet är helt täckt då de lätt hoppar om de blir skrämda och det är inte så kul att hitta en torr fisk på golvet.
    Du har väl läst om de här: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=423
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #3
      Ursprungligen postat av Sir Willow
      Jag funderar på att skaffa dvärgbilbukar till mitt akvarium. Är det någon som har erfarenhet av de fiskarna?

      Ha det gott!

      Willow
      Tänk på att de är nattaktiva, på dagen har åtminstonde mina, mest stått still under ytan och varit ganska tråkiga.

      Personligen skulle jag välja Vinkeltetra idag om jag skulle vilja ha en tetra i det övre vattenskiktet.

      Men det är ju en smaksak
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Sir Willow
        • February 2008
        • 39

        #4
        Vinkeltetra minsann. Måste kolla närmare på dem.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Ursprungligen postat av c90368
          Personligen skulle jag välja Vinkeltetra idag om jag skulle vilja ha en tetra i det övre vattenskiktet.
          Håller jag med om till 100%!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Baf2
            • February 2008
            • 421

            #6
            Vf köper man inte vanliga bilbukar dom hade ju svårighets grad 4

            Kommentar

            • Nimala
              • February 2008
              • 51

              #7
              Mina dvärgbilbukar är också väldigt stillastående alldeles under ytan, ganska tråkiga egentligen. Visste inte att de var nattaktiva, då kanske de är ursäktade... Men, deras egendomliga form tycker jag uppväger detta! Ett skäl till att köpa dvärgbilbukar istället för "vanliga" är att de kostar ca 1/3 så mycket, i alla fall i vår affär, men det beror väl också på hur stora de råkar vara. De marmorerade kostade lika "lite" som dvärg, men jag tycker silverfärgen är mycket snyggare.
              960 liter sällskapsakvarium

              Kommentar

              Arbetssätt...