Några frågor om neontetror...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lordi.4ever.94
    • September 2007
    • 117

    #16
    Vad är: javamossa för nåt?

    Men ifall jag till exempel får ungar så brukar jag sätta över dom till en annan akvarium, där har jag bara ungar, innan fångade jag upp ungarna för hand (med håven) men nu har jag en yngellåda, och dit stoppar jag in gravida fiskar, men jag har typ bara sånna som föder levande ungar, det e bara neon tetror som lägger ägg.

    Men ifall mina tetror lägger ägg då blir ju ägget uppäten väl?
    För mina fiskar simmar runt och "rotar" överallt.

    Finns det typ ingen lock som man kan sätta på ägget när, man hittar ägget?
    En sånn lock som gör så att andra fiskar inte komemr åt ägget...
    // lordi.4ever.94

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Vad är: javamossa för nåt?
      en växt:http://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=26
      Men ifall jag till exempel får ungar så brukar jag sätta över dom till en annan akvarium, där har jag bara ungar, innan fångade jag upp ungarna för hand (med håven) men nu har jag en yngellåda, och dit stoppar jag in gravida fiskar, men jag har typ bara sånna som föder levande ungar, det e bara neon tetror som lägger ägg.
      av de fiskar som du räknade upp är det bara neonerna som lägger ägg.

      Men ifall mina tetror lägger ägg då blir ju ägget uppäten väl?
      För mina fiskar simmar runt och "rotar" överallt.
      Det blir säkert fiskmat av rommen.
      Finns det typ ingen lock som man kan sätta på ägget när, man hittar ägget?
      En sånn lock som gör så att andra fiskar inte komemr åt ägget...
      Inte mig veterligt, och skulle du sätta något över rommen så blir vattnet stillastående där och kommer med all säkerhet att mögla och inte kläckas.

      Inte för att vara dum, men jag tror nog att du ska låta dina neoner vara en fisk att titta på, och när du efter ett tag har lärt dig mer försöka dig på att odla dem. Det kan även bli lek av sig självt om de bara får vara ifred och de känner sig trygga i karet.
      Ska du leka av dem sedan så skaffa ett kar med bara dessa tetror, och efter leken flyttar du bort dem så rommen får vara ifred för sina föräldrar.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      Arbetssätt...