Är neontetror algätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan77
    • April 2007
    • 5

    Är neontetror algätare?

    Jag är 10 år och har fått mitt första akvarie.4 av mina neontetror såg min syrras praktbotia som åt alger.då åt dem 4 alger var! Är det vanligt med det?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    De är inga algätare men fick kanske för sig att kolla in om det fanns något mumma för magen de med.
    Praktbotian är heller ingen algätare men det kanske fanns något annat ätbart bland algerna.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Ursprungligen postat av Johan77
      Jag är 10 år och har fått mitt första akvarie.4 av mina neontetror såg min syrras praktbotia som åt alger.då åt dem 4 alger var! Är det vanligt med det?
      Med praktbotior kommer du inte ha problem med sniglar i alla fall, det är deras favoritmat, speciellt om du "svältföder den lite, men egentligen borde du ha en liten grupp med praktbotior, de är lite av en stimfisk....

      Neontetrorna äter smådjur, små kräftdjur som dafnier och cyklops ("vattenloppor") är mumma för dem. Annars kan de äta alla kommersiella foder med animaliskt innehåll....

      Alger blir du av med om du skaffar t.ex. en Ancistrus eller annan "sugmal"....dock inte alla alger, det finns "svåra" alger som inte många fiskar tycker om...hör av dig om du har tofsalger eller penselalger t.ex....
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      Arbetssätt...