Skrämma neoner och kardinaler till att stimma?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • martinalexander
    • July 2004
    • 151

    #46
    Jag har ett 60l och hade 2 algätare och 8 kopparbarb. Jag vet inte varför men alla kopparbarb utom en liten stackare överlevde. Nu tyckte jag synd att denna lilla varelsen skulle vara ensam så jag stack till djuraffären och fick veta att dom hade 20% pga. flytt så jag köpte 10 neontetror billigt (typ 10 för 59 + 20% rabatt). Och nu är det frid och fröjd i akvariet och kopparbarben stimmar fint med dom andra, dom har dock delat upp sig i ett stort och ett litet stim. Jag har också en liten neontetra som saknade ena ögat (den minsta av alla) men den får skydd av sina kompisar i det STORA stimmet. Så jag tror faktiskt inte att det hjälper att skrämma dom att stimma eftersom mina gjorde det direkt och har fortsattt med det.

    Kommentar

    • Edin
      • July 2004
      • 17

      #47
      Min kamfisk och mina neontetror går jätte bra ihop, han lever ju fortfarande och det tyder väl på att han får mat han också...
      Hanna

      Kommentar

      • Nils Holmström
        • November 2004
        • 2195

        #48
        Tyvärr verkar du inte vara mindre vetande utan du verkar helt enkelt skita i att du gör fel. Jag förstår verkligen inte varför du inte bara skaffar ett större kar och så får du renare samvete och glada fiskar!
        Ett hundraliterskar kostar inte sådär jättemycket, och kommer dessutom bli billigare i längden eftersom du slipper köpa ny fisk i takt med att dom dör.
        222 liter Malawi

        Kommentar

        • y0da
          • August 2005
          • 1697

          #49
          Eftersom det har gått drygt ett år nu så misstänker jag att de har fått lära sig det den hårda vägen
          http://www.y0da.se

          540L SA

          Kommentar

          • sacha
            • May 2005
            • 1016

            #50
            kanske 1-2st frontoser!?! de är rovfiskar å lär skrämma om inte äta upp dina neoner..
            Tjopp...

            Kommentar

            Arbetssätt...