Glödbandstetra - inför lek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Solid
    • August 2007
    • 734

    Glödbandstetra - inför lek?

    Hej människor

    I mitt ena kar har jag bland annat ett gäng Glödbandstetror, och de verkar vara i lektagen. I alla fall hannarna.

    Problemet är att honorna är inte alls sådär runda som de 'ska' vara när de vankas lek, och de verkar enbart stressade av hannarna just nu, till ingen nytta. Det underlättar heller inte att det är fler hannar än honor.


    Så jag undrar om det är något speciellt man ska tänka på/göra för att honorna ska komma i form till framtida lekar?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Mata upp honorna med bra foder - helst levande. Om du kan separera honorna från hannarna så gör det gärna.

    Har du läst den här gamla artikeln förresten:
    Hur jag lekte av glödbandstetror
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Solid
      • August 2007
      • 734

      #3
      Har tyvärr inget levande foder att tillgå, men ska nog snart göra ny räkmix, vilket borde vara ganska bra hoppas jag.
      Hade gärna separerat dom, men enda andra burken jag har är onödigt liten och mkt ljusare, så de trivs nog inge vidare där.

      Jag ska ta och läsa den

      Tack för dina tips

      Kommentar

      • Solid
        • August 2007
        • 734

        #4
        Trots ovan nämnda anledningar så bestämde jag mig för att en hona kan få prova den lilla burken med räkor en vecka. Och tro fan att den jävla lilla fisken färga ut sjukt bra i det ljuset, mkt snyggare än tetrorna i andra karet. Borde kanske överväga att fixa annat ljus dit

        Iaf så är den redan lugn och glupsk, så en vecka där ska nog inte påverka den negativt iaf

        Kommentar

        Arbetssätt...