svart/röd fantomtetra

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag tycker inte det är så konstigt att man funderar i de banor du gjort - jag har inte haft en tanke på att dessa kräver olika temperaturer! Så, jag tycker det var bra att du ställde frågan!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av gullefjun
    Ja, jag har läst det också...lite för snabb ibland
    Jag tycker inte det är så konstigt att man funderar i de banor du gjort - jag har inte haft en tanke på att dessa kräver olika temperaturer! Så, jag tycker det var bra att du ställde frågan!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Dom lever på olika ställen också...
    Ja, jag har läst det också...lite för snabb ibland

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Dom lever på olika ställen också...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mumin
    Det är definitivt inte samma art. Samma släkte är det, Hyphessobrycon, men röd fantomtetra är H. sweglesi och svart fantomtetra H. megalopterus. Så det är inget konstigt i att de vill ha olika temperatur.
    Dåligt av mig att inte läsa på riktigt

    Lämna en kommentar:


  • Mumin
    svarade
    Det är definitivt inte samma art. Samma släkte är det, Hyphessobrycon, men röd fantomtetra är H. sweglesi och svart fantomtetra H. megalopterus. Så det är inget konstigt i att de vill ha olika temperatur.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Dom kommer väl från olika ställen med olika vattentemperaturer... Bara en gissning att det skiljer sig i temp på de olika platser där dessa två varianter lever naturligt...

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    startade ett ämne svart/röd fantomtetra

    svart/röd fantomtetra

    Sitter och läser artbeskrivningar på olika tetror och läser b.l.a. om den röda fantomtetran. Den vill ha 21-23 grader och den svarta 23-28 grader, någon som vet varför, det är ju samma art?
Arbetssätt...