Hur är det kardinal/neontetor och stimmet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe

    • June 2009
    • 2227

    #16
    Om diskusarna leker lär kardinalerna flytta på sig annars är väl diskusen väldigt lugn.
    Checking out...

    Kommentar

    • candra
      • January 2010
      • 455

      #17
      Ursprungligen postat av Nubi
      De kommer definetivt att då kardinalerna att stimma och hålla sig i en mer tight grupp.
      har ett eget exempel här hemma, skaffade röd juvel ciklid. Innan stimmade de inte, sen simmade tetrorna skitfint när cikliderna började att bossa lite
      Och antal tetror har minskat, men det är en annan issue
      Hahaha, jasså du, har dom minskat i antal, jaja, lite förlust får man räkna med eller..haha, men stimmet är fint va..*ler*
      // Candra


      240l sällskap 20l Nano


      Kommentar

      • candra
        • January 2010
        • 455

        #18
        Ursprungligen postat av Dre
        Om diskusarna leker lär kardinalerna flytta på sig annars är väl diskusen väldigt lugn.
        Jaha, då var vi där igen....zoooobutiker..."köp en discus, den kommer göra ett stim.." för att dom är större, dom ska köpas i par eller 2 stycken, och det gjorde man, köpte par, och dom på zoo litar jag ändå på. Så det kalaset gick på 800 spänn inkl växter också. Och den ena äter inte discus maten...haha. Så den får räkmix. Men maten blir ju lite halvblandad märker jag när man har dom fiakrna jag har..suck..grodorna ska ha röda mygglarver, men det ska inte malen ha...och tetrorna ska man först blöta ner torrfodret till annars så kan det svälla, och tempen är för hög för en del..det är ju verkligen en hel vetenskap, och ju mer man läser, ju mer galen blir man! Haft akvarium förut både ett och 2, ett på 325 l tror jag det var, och det gick hur bra som helst, och då läste jag heller inget..Ler
        // Candra


        240l sällskap 20l Nano


        Kommentar

        • Nubi
          • March 2009
          • 9026

          #19
          Ursprungligen postat av candra
          Hahaha, jasså du, har dom minskat i antal, jaja, lite förlust får man räkna med eller..haha, men stimmet är fint va..*ler*
          oooh ja alla 60 st gjorde det, nu är de kanske 20 men stimmar lika fint. De har väl lärt sig hur man ska göra för antalet neontetror minskar inte *skratt*
          snart kan inte sambon kalla de för tetrapack längre
          Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

          Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
          Fiskbloggen

          Kommentar

          • Nubi
            • March 2009
            • 9026

            #20
            Ursprungligen postat av candra
            Jaha, då var vi där igen....zoooobutiker..."köp en discus, den kommer göra ett stim.." för att dom är större, dom ska köpas i par eller 2 stycken, och det gjorde man, köpte par, och dom på zoo litar jag ändå på. Så det kalaset gick på 800 spänn inkl växter också. Och den ena äter inte discus maten...haha. Så den får räkmix. Men maten blir ju lite halvblandad märker jag när man har dom fiakrna jag har..suck..grodorna ska ha röda mygglarver, men det ska inte malen ha...och tetrorna ska man först blöta ner torrfodret till annars så kan det svälla, och tempen är för hög för en del..det är ju verkligen en hel vetenskap, och ju mer man läser, ju mer galen blir man! Haft akvarium förut både ett och 2, ett på 325 l tror jag det var, och det gick hur bra som helst, och då läste jag heller inget..Ler
            Vad jag har lärt mig är inte diskusar några enkla fiskar och vissa har tur med de medans andra har otur med de.
            Än så länge kanske de är för små, och kanske inte könsmogna...de kanske blir det om ett par månadet.

            När antal tetror minskar i ditt kar och de börjar stimma så kanske diskusarna är i lekhumör
            Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

            Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
            Fiskbloggen

            Kommentar

            • candra
              • January 2010
              • 455

              #21
              Ursprungligen postat av Nubi
              Vad jag har lärt mig är inte diskusar några enkla fiskar och vissa har tur med de medans andra har otur med de.
              Än så länge kanske de är för små, och kanske inte könsmogna...de kanske blir det om ett par månadet.

              När antal tetror minskar i ditt kar och de börjar stimma så kanske diskusarna är i lekhumör

              Jag har också hört att dom är lite svåra, men det visar sig. Den ena är kanske 5-6 cm hög och den andra 5-6. Men men vi sfår se vad som händer i framtiden. Men tror kanske att jag ska börja rengöra mitt akvarium 2 ggr i veckan istället för en gång..då växterna börjar få alger igen..
              // Candra


              240l sällskap 20l Nano


              Kommentar

              • candra
                • January 2010
                • 455

                #22
                Ursprungligen postat av Nubi
                oooh ja alla 60 st gjorde det, nu är de kanske 20 men stimmar lika fint. De har väl lärt sig hur man ska göra för antalet neontetror minskar inte *skratt*
                snart kan inte sambon kalla de för tetrapack längre

                Näää, du har gått en simfisk skola med dom, säg som det är, haahahhaha.
                // Candra


                240l sällskap 20l Nano


                Kommentar

                Arbetssätt...