blir dom uppätna ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • august1996
    • October 2009
    • 333

    blir dom uppätna ?

    jag har en fråga om mina neon tetror skulle bli uppätna av en dvärgciklid (har inte bestämt vilken ännu)
    Senast redigerad av august1996; 24 November 2009, 15:18.
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    Ursprungligen postat av august1996
    jag har en fråga om mina neon tetror skulle bli uppätna av en dvärgciklid (har inte bestämt vilken ännu)

    nej det blir dom inte
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • tummen
      • March 2005
      • 5199

      #3
      Så länge det är frågan om olika Apistogramma-arter så är det ok, värre kan det nog bli om du tänker på paletter eller andra tuffare arter.
      Thomas "tummen" Wallén

      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Tror knappast att palettciklider käkar upp neontetror, att de däremot jagar undan dem vid lek är en annan sak.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • tummen
          • March 2005
          • 5199

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Tror knappast att palettciklider käkar upp neontetror, att de däremot jagar undan dem vid lek är en annan sak.
          Jaga iväg dem och ihjäl också kanske? Stress har dödat många fiskar......

          Hursomhelst så skall det inte vara nå´t problem med "riktiga" dvärgciklider, typ Apistogramma eller Schackbrädesciklider.

          Ett problem med frågan är att vi inte vet så mycket, varken om vilka andra fiskar som finns i akvariet eller hur stort detta är....
          Senast redigerad av tummen; 09 December 2009, 12:50.
          Thomas "tummen" Wallén

          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

          Kommentar

          Arbetssätt...