Olika yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Term
    • September 2008
    • 54

    Olika yngel?

    Jag fick i tät följd två Adolfi pansarmalar och en kakaduaciklid att lägga ägg. För att de skulle undkomma alla andra fiskar i akvariet, särskilt ancistrusarna, så flyttade jag dem till ett litet mini kar på 5,5 liter. Eftersom vissa av äggen var svåråtkomliga så åkte en del av inredningen från det stora karet med till det lilla.

    Således är karet ganska överinrett och det blev svårt att följa kläckningen. Tror att pansarmalarna kläcktes runt 7-9 dec och kakaduerna ett par dagar senare, men är osäker då jag var ganska säker på att de var obefruktade så jag följde dem inte så noga.

    Nu har jag tre yngel som är rent 1 cm långa och nio som är 3-4 mm. De små är svåra att se vad det är, men jag tycker mig kunna skönja att de stora är pansarmalar. Det ser ut som att de börjar utveckla strecket över ögat som de vuxna fiskarna har.

    Växer kakaduayngel generellt långsamt/långsammare? Kan jag på bara storleken avgöra vad som är vad? Eller finns det något annat "patent"-sätt att se det på?
Arbetssätt...