Djurplågeri??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shanks
    • September 2005
    • 186

    #46
    Ursprungligen postat av cecilia
    "Landekosfärer" tror jag är en utopi. Det kan kanske fungera med enbart växter (sök t.ex. på "wardian cases") men med djur, näää. Biosphere II kraschade ju efter ett tag trots storleken och all planering.

    Mvh Cecilia
    Jag vet en landekosfär som var i gång i elva år...
    Men det var bara med växter. Vad jag vet så lever den än idag och jag såg den sist för ett halvår sedan...
    Du skall icke stjäla!
    Men du får ta där det finns och lägga där det fattas.
    56 L Fisksoppa

    Kommentar

    • martinalexander
      • July 2004
      • 151

      #47
      Ursprungligen postat av martinalexander
      Sand i botten, Sedan jord, sedan släppte jag i lite gräsfrö, sedan har jag två långa ogrässtjälkar, och tre-fyra små som jag planterat i jorden...
      Nu, efter 3 dagar, så har gräsfröna börjat sticka upp ur jorden... Syntes inte i morse, så det måste ha skett under dagen!!! HOPPAS detta system håller i sig LÄNGE... Har det i en "syltburk" från björnekulla, en sådan där med "klickljud" när man trycker på metall-locket!!!

      Jag är överlycklig nu =D!!!

      Kommentar

      • Alexander Ylipää
        • May 2003
        • 1831

        #48
        Imorrgon lördag kommer "generalagenten för detta ecosystem till våran lokal och presenterar produkten. I hopp om att vi, Luleåakvaristerna ska bli återförsäljare...det lär ju inte ske, men alltid kul o lyssna
        Med vänlig hälsning
        Alexander

        Kommentar

        • Raven
          • February 2005
          • 15385

          #49
          Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
          Imorrgon lördag kommer "generalagenten för detta ecosystem till våran lokal och presenterar produkten. I hopp om att vi, Luleåakvaristerna ska bli återförsäljare..
          kan du då fråga om räkan lever ett lyckligt liv i kulan ?
          hälsa att standardsvar 1a inte räcker "den lever å äter"

          lyckta till med mötet iallafall
          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
          Faktatråd Om AkvarieVatten
          Växtakvaristernas Paradis

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            #50
            Så den lever inte så länge och har ett dj*la sjå att äta sej mätt innan den förmodligen blir uppäten som vanligtvis sker i naturen är ett betydligt bättre svar???
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            Arbetssätt...