Hej! Jag har länge tänkt registrera mig här på zoopet men inte tagit mig tid. Nu har jag tyvärr blivit lurad av ett företag så jag passar på att varna folk inom hobbyn.
Den 27e Augusti beställde jag två Sobo pumpar till mitt nya 720l av Akvarieimporten i Skåne. Plitar in min adress osv och använder deras kortbetalningslösning på deras hemsida. Allt frid och fröjd än så länge. Får en orderbekräftelse via mailen samt ett mail från DHL att frakt är bokad.
Den 31e Augusti spårar jag paketet via DHL för att se vart det är, och till min förvåning står det att det finns att hämta ut i Hedared strax utanför Göteborg och att mottagaren är aviserad per SMS. Jag tänkte direkt att det här är ju galet då jag bor mitt i Dalarna så jag gick in och tittade på Akvarieimportens hemsida på min orderhistorik. Där står en helt annan leveransadress samt ett helt för mig okänt telefonnummer.
Försöker ringa akvarieimporten direkt men får inget svar så jag mailar företaget istället. Skriver att nånting måste ha blivit galet i deras sida för adressen och telefonnummer är inte det jag skrev in.
Får till svar att det visst är jag som skrivit in det och att jag ska titta om jag har nån annan adress inlagd i Autofyll funktion som finns när man skriver in sitt namn på vissa sidor. Sagt och gjort går jag in på sidan igen, gör om samma order och skriver in mitt namn. Enda adressen och alternativen som kommer upp, samt telefonnummer är det som stämmer, dvs min hemadress och telnr. Jag tar en screenshot på detta och hävdar i nästa mail att felet måste ligga nånstans i hemsidan.
Då svarar dom att jag visst måste ha skrivit fel adress, men att dom kan ändra leveransadress till min riktiga för 65kr.
Jag svarar att jag tycker att dom kan bjuda på det då jag med 100% säkerhet har skrivit in rätt adress och bifogar ännu en gång min screenshot av mina autofyll alternativ.
Dom upprepar sig att för 65kr kan dom ändra men lägger till i slutet på mailet att icke uthämtade paket debiteras med 200kr.
Jag mailar och undrar hur rimligt det är att jag ska åka 6h för att hämta ut paketet och varför skulle jag skrivit in fel adress och telefonnummer så paketet hamnar så fel?
Här slutar dom svara på mina mail. Jag låter det gå två dagar och ringer dom istället. Får inget svar till en början men efter några försök plockar nån upp luren.
Jag frågar varför dom slutat svara på mail och varför dom tycker att jag ska betala. Jag försöker få fram att jag vill häva köpet men personen i andra änden börjar skrika på mig, avslutar med att slänga luren i örat på mig och nu får jag inte tag på dom varken via telefon eller mail.
Ligger ute med 512kr och tycker att jag har blivit otroligt dåligt bemött och lurad på mina pengar. Maken till sämre kundservice har jag inte varit med om. Kommer gå vidare med en polisanmälan då jag betalat för varor men inte fått dom (bedrägeri) och en ARN anmälan. Vilket annat företag som helst hade bjudit på dom 65kr det hade kostat för att få paketet på rätt ställe.
VARNING FÖR AKVARIEIMPORTEN!
Den 27e Augusti beställde jag två Sobo pumpar till mitt nya 720l av Akvarieimporten i Skåne. Plitar in min adress osv och använder deras kortbetalningslösning på deras hemsida. Allt frid och fröjd än så länge. Får en orderbekräftelse via mailen samt ett mail från DHL att frakt är bokad.
Den 31e Augusti spårar jag paketet via DHL för att se vart det är, och till min förvåning står det att det finns att hämta ut i Hedared strax utanför Göteborg och att mottagaren är aviserad per SMS. Jag tänkte direkt att det här är ju galet då jag bor mitt i Dalarna så jag gick in och tittade på Akvarieimportens hemsida på min orderhistorik. Där står en helt annan leveransadress samt ett helt för mig okänt telefonnummer.
Försöker ringa akvarieimporten direkt men får inget svar så jag mailar företaget istället. Skriver att nånting måste ha blivit galet i deras sida för adressen och telefonnummer är inte det jag skrev in.
Får till svar att det visst är jag som skrivit in det och att jag ska titta om jag har nån annan adress inlagd i Autofyll funktion som finns när man skriver in sitt namn på vissa sidor. Sagt och gjort går jag in på sidan igen, gör om samma order och skriver in mitt namn. Enda adressen och alternativen som kommer upp, samt telefonnummer är det som stämmer, dvs min hemadress och telnr. Jag tar en screenshot på detta och hävdar i nästa mail att felet måste ligga nånstans i hemsidan.
Då svarar dom att jag visst måste ha skrivit fel adress, men att dom kan ändra leveransadress till min riktiga för 65kr.
Jag svarar att jag tycker att dom kan bjuda på det då jag med 100% säkerhet har skrivit in rätt adress och bifogar ännu en gång min screenshot av mina autofyll alternativ.
Dom upprepar sig att för 65kr kan dom ändra men lägger till i slutet på mailet att icke uthämtade paket debiteras med 200kr.
Jag mailar och undrar hur rimligt det är att jag ska åka 6h för att hämta ut paketet och varför skulle jag skrivit in fel adress och telefonnummer så paketet hamnar så fel?
Här slutar dom svara på mina mail. Jag låter det gå två dagar och ringer dom istället. Får inget svar till en början men efter några försök plockar nån upp luren.
Jag frågar varför dom slutat svara på mail och varför dom tycker att jag ska betala. Jag försöker få fram att jag vill häva köpet men personen i andra änden börjar skrika på mig, avslutar med att slänga luren i örat på mig och nu får jag inte tag på dom varken via telefon eller mail.
Ligger ute med 512kr och tycker att jag har blivit otroligt dåligt bemött och lurad på mina pengar. Maken till sämre kundservice har jag inte varit med om. Kommer gå vidare med en polisanmälan då jag betalat för varor men inte fått dom (bedrägeri) och en ARN anmälan. Vilket annat företag som helst hade bjudit på dom 65kr det hade kostat för att få paketet på rätt ställe.
VARNING FÖR AKVARIEIMPORTEN!
Kommentar