Akvariefiskar utsläppta i insjö, ihjälfrusna.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erikderek
    • March 2013
    • 718

    #16
    Jag vill bara påpeka att när det gäller just denna malen så är min väns idé att avliva den, men jag tycker det är värt ett försök att ge bort den till någon som vill ha den. Idag går den i ett 500 liters akvarium.

    EK
    Vardagsrum akvariet - Malawi
    Projekt; Ny generation - SA

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      500 liter är väl ändå rätt stort, tar väl ett tag för den att växa ur det, om den nå'nsin gör det. Eller är det så att h*n helt enkelt inte vill ha den kvar av andra anledningar?
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Erikderek
        • March 2013
        • 718

        #18
        Han vill helt enkelt inte ha kvar den. Den följde med när han köpte akvariet och nu har han Malawi i akvariet och då är malen malplacerad (pun intended).

        EK
        Vardagsrum akvariet - Malawi
        Projekt; Ny generation - SA

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ok. Tja, som sagt, det ska inte vara alltför svårt att bli av med den, har ni hunnit kolla med Trop? Han har öppet tisdag och torsdag till 19, fredag till 18, och lördag-söndag till 15.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #20
            Var på Trop idag, och passade på att fråga, och han sa att han gärna tog emot den.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Henrik_A
              • August 2010
              • 146

              #21
              Shepard du får nog läsa om artikeln.
              Det står ju klart och tydligt harneskmal, någon på tidningen trodde det var en pansarmal, men då hade Erik tagit kontakt och förklarat vad det var för fisk.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48148

                #22
                Ursprungligen postat av Henrik_A
                Shepard du får nog läsa om artikeln.
                Det står ju klart och tydligt harneskmal, någon på tidningen trodde det var en pansarmal, men då hade Erik tagit kontakt och förklarat vad det var för fisk.
                Artikeln har ändrats sedan den las in efter att, som du skriver, Erik hade påpekat det felet samt att det stod cyklid istället för ciklid.
                Fast varken harneskmal eller ciklid är en art

                Men strunt samma att det står lite fel - det viktiga är ju att man aldrig skall släppa ut fiskar i naturen
                Senast redigerad av Kjell Fohrman; 11 January 2015, 11:54.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Det bara befäster min åsikt om journalister (finns ju såklart bra så'na också). Varför fråga kunnigt folk om man ändå inte tänker skriva vad de säger? Jaja, det var väl bra i alla fall då att det inte var expertens fel, utan att han faktiskt var så kunnig som det påstods i artikeln.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...