Är det inte trist med "vanliga" akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    #31
    Jag har tröttnat på mitt totalt...(Juwels 240 liters juwel) kanske för att jag vill ha ett större,(450 liters) men har inte flera 1000 kr att lägga på just ett akvarium....

    Och det är där man står nu...och är lite "smågrinig". Vet vad jag vill ha, men jag vill ha det NU NU NU...jag vill bara beställa allt, så kommer det hem till mig...men så fungerar det inte riktigt...och tid har man ju inte heller gått om...

    Men vi får se vad som händer...Jag har fortfarande inte kommit fram till vad jag vill ha för sorts akvarium...med svart silikon eller transparant...fasiken va dåligt det finns med butiker som visar upp stora akvarium..

    Men tror att det skulle bli Längd: 150 x höjd:60 djup:50. det är väl 450 liter.
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      #32
      Ursprungligen postat av candra
      Jag har tröttnat på mitt totalt...(Juwels 240 liters juwel) kanske för att jag vill ha ett större,(450 liters) men har inte flera 1000 kr att lägga på just ett akvarium....

      Och det är där man står nu...och är lite "smågrinig". Vet vad jag vill ha, men jag vill ha det NU NU NU...jag vill bara beställa allt, så kommer det hem till mig...men så fungerar det inte riktigt...och tid har man ju inte heller gått om...

      Men vi får se vad som händer...Jag har fortfarande inte kommit fram till vad jag vill ha för sorts akvarium...med svart silikon eller transparant...fasiken va dåligt det finns med butiker som visar upp stora akvarium..

      Men tror att det skulle bli Längd: 150 x höjd:60 djup:50. det är väl 450 liter.
      Om du har plats blir det nog snyggare med 150x60x60. Då blir det 540 och inte mycket dyrare.
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • candra
        • January 2010
        • 455

        #33
        Ja, det är just det som är grejen, har inte platsen, det blir nog för djupt...sen vill jag ha det lite längre.
        Men jag hörde med mitt Zoo, och dom skulle ha 3900 för ett 150 50 60 NYTT med genomskinligt silikon,och då är det bara akvariet... DYRT?? Men vill nog ha svart silikon istället...
        // Candra


        240l sällskap 20l Nano


        Kommentar

        • exiton
          • July 2009
          • 121

          #34
          Själv började jag med vanliga sällskaps kar med neon tetror och levande födare för att gå över till både små och stora ciklider samt växt kar. Odlade lite allt möjligt under den tiden sen köppte jag en datnioides microlepis och blev tok frälst de va innan mfk sen när monster delen drog igång var jag helt fast vid stora fiskar. Med stora fiskar pratar vi inte 50cm+ utan mer 20-40cm.

          Dom har en personlighet jag aldrig kan ens kunde föreställa mig med mindre fiskar eller ciklider. Har en otrolig harmoni i karet Sen blir det ju lite mer personligt när man gick från att köpa fisk för 10kr/st till 1500Kr
          Moderator @ mfksweden.se

          Kommentar

          Arbetssätt...