Konstigt, Hjälp Tack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Poloman
    • February 2009
    • 17

    Konstigt, Hjälp Tack!

    Hejsan!

    Är ganska nybörjare på akvarier men har haft det ett bra tag nu :P
    Köpte till en början 5st "Jordätare", som nu blivit mycket stora!

    Senare har jag nu köpt 4st Zebraciklider som direkt satte igång att få yngel gång på gång på gång på gång.....

    Problemet är att enda sen jag köpte Zebracikliderna så har de typ jagat jordätarna när de haft yngel m.m. Jag har insett att jag måste köpa ett nytt akvarie, men grejen är den att alla jordätarnas fenor har typ "särats". Fenorna är kvar men vissa typ flisor saknas! Dom simmar bra och, så men vad kan detta bero på?

    Förresten: Mina två Zebraciklidpar har nu lyckats få yngel samtidigt, och dom har växt ett tag nu, igår så "lämnade" det ena paret över sina yngel så att det andra paret nu tar hand om båda parens yngel! VARFÖR?

    JÄTTETACKSAM FÖR ALLA SVAR SOM KAN HJÄLPA!

    //Poloman
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    hur stort akvarium har du? zebraciklider blir skit aggressiva när väl leker och får fram yngel, jag hade hellre gjort av med zebracikliderna innan de tar över hela akvariet.
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Lasse
      • October 2002
      • 1965

      #3
      Ursprungligen postat av Poloman
      Hejsan!



      Problemet är att enda sen jag köpte Zebracikliderna så har de typ jagat jordätarna när de haft yngel m.m. Jag har insett att jag måste köpa ett nytt akvarie, men grejen är den att alla jordätarnas fenor har typ "särats". Fenorna är kvar men vissa typ flisor saknas! Dom simmar bra och, så men vad kan detta bero på?
      Kan nästan sätta en slant på att du får förklaringen om du tar ett tandavtryck från zebracikliderna och jämför skadan

      Ursprungligen postat av Poloman

      Förresten: Mina två Zebraciklidpar har nu lyckats få yngel samtidigt, och dom har växt ett tag nu, igår så "lämnade" det ena paret över sina yngel så att det andra paret nu tar hand om båda parens yngel! VARFÖR?


      //Poloman
      Även i naturen förekommer sammarbete och ibland ren stöld - vilket det är i detta fall vete tusan.

      MVH lasse
      Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

      Kommentar

      Arbetssätt...