Funderingar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snyggen
    • June 2008
    • 71

    Funderingar!

    Här kommer ett inlägg med lite blandade frågor och inlägg.
    För det första. Jag märkte efter ett tag i mitt 720 l akvarium att svärdbärarna jag hade införskaffat började bli magrare och magrare och verkade inte må bra. Till slut dog två på samma dag och jag undrade vad sjutton vad som var på gång. Såg att min stora ståtliga hane också va på väg att må dåligt. Satte mig ner och tittade och såg att guldbarberna jagade livet ur alla svärdbärare. Min fråga alltså är. Brukar de göra det?

    Sen till det andra. Jag flyttade givetvis mina SB till ett annat akvarium och där ser de väl inte ut att trivas super men en sak som de har börjat med är att dra sidan mot sanden i botten eller mot andra saker. Va e det för beteende. Har inte sett det hos SB förut men däremot hos Guldbarber.
    Frågan e alltså. E det normalt?

    Den tredje saken jag lärde mig under den här dagen var att Neontetror älskar att käka fenor på kampfisk. De blev som pirayor när jag skulle lägga över honom till ett akvarium med ca 15 st Neonisar. Fort ner med håven igen och fiska upp stackarn. Han såg livrädd ut när han tryckte i ett hörn med 15 tetror runt sig :-)
Arbetssätt...