Läste i Göteborgsposten i morse en TT artikel som handlade om att man gjorde ett fotbad med fiskar. De skulle "äta" upp rester m m på fötterna. För mig känns det oetiskt. Är väl kanske olagligt. Hört talas om respektive vad är det för fiskar?
Fiskar fotvård
Kollaps
X
-
Dags att buffa upp den här tråden, är det någon som har någon erfarenhet av dessa? såg denna annons på blocket; http://www.blocket.se/goteborg/Dokto....htm?ca=15&w=1 och blev ju faktiskt lite sugen på att testa men det är lite väl mycket pengar om man inte tänker använda dom för att avla eller till att äta mycket fötter (inte bara min en gång i månaden), dom såg ju inte direkt jätteroliga ut som akvariefisk
Så frågan, någon som har erfarenhet av dom på något sätt?"Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
Work smart, not hardKommentar
-
Det kittlade gott tyckte hon.
Det är på Siam Ocean world Paragon i Bangkok som du kan se lite bilder från här:
http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...y.php?cat=1141./Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
What :O du måste ju ha missuppfattat det, det måste ju ha varit 10 st för 295? eller är det möjligt att dom får till sånna priser? För dom där funkar det väl inte att bara köpa några få st, dålig utdelning för fötterna och ensamma fiskar. och i övrigt verkar ju fisken inte vara något estetiskt mirakel. Du är inte sugen på att köpa något 100 tal och gå till butiken och sälja för en 100-lapp styck? bra profit för alla inblandade
Trevliga bilder du hade ansjo, ser ut att vara ett riktigt drömställe att åka till. Fanns massor av filmer på youtube också såg jag."Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
-
What :O du måste ju ha missuppfattat det, det måste ju ha varit 10 st för 295? eller är det möjligt att dom får till sånna priser? För dom där funkar det väl inte att bara köpa några få st, dålig utdelning för fötterna och ensamma fiskar. och i övrigt verkar ju fisken inte vara något estetiskt mirakel. Du är inte sugen på att köpa något 100 tal och gå till butiken och sälja för en 100-lapp styck? bra profit för alla inblandade
Trevliga bilder du hade ansjo, ser ut att vara ett riktigt drömställe att åka till. Fanns massor av filmer på youtube också såg jag.
-Detta är ÄKTA doktosfiskar"
Yeah right1* 540 liter med SA/CA ciklider
9* 70 liter odlingskar, sällskapsfiskar,ancistrus mm
www.tvspel.ifokus.seKommentar
-
Det är vad som står i blocket annonsen ocksåkanske skulle slå till på ett gäng och öppna beauty salong? Undra om dom är knepiga att odla på? ingen som har gjort det eller har en kompis eller kompiskompis som gjort det?
Ifs så skiter jag fullständigt i om det är äkta eller låtsas fiskar som tuggar på mina tår, bara det inte är något som tar sig in i huden.."Tell the pilot to dive until we can club baby seals out the windows"
-
Det är vad som står i blocket annonsen ocksåkanske skulle slå till på ett gäng och öppna beauty salong? Undra om dom är knepiga att odla på? ingen som har gjort det eller har en kompis eller kompiskompis som gjort det?
Ifs så skiter jag fullständigt i om det är äkta eller låtsas fiskar som tuggar på mina tår, bara det inte är något som tar sig in i huden..Kommentar
-
Jag tror uppriktigt sagt att psoriasisvård enligt detta koncept inte är tillåtet i Sverige. Att låta fiskar sköta vården lär nog bryta mot diverse lagar.
Garra rufa såldes det en del av i Sverige för 5-6 år sedan när de först blev aktuella, men intresset verkar ha ebbat ut för dom är inte så vanliga längre.Senast redigerad av Kjell Fohrman; 31 March 2010, 12:08.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Jag tror uppriktigt sagt att psoriasisvård enligt detta koncept inte är tillåtet i Sverige. Att låta fiskar sköta vården lär nog bryta mot diverse lagar.
Garra rufa såldes det en del av i Sverige för 5-6 år sedan när de först blev aktuella, men intresset verkar ha ebbat ut för dom är inte så vanliga längre.Kommentar
-
Det är möjligt - men frågan är fortfarande om de har tillstånd för detta. Jag tror inte den typen av verksamhet har en tanke på att det kan behövas och myndigheterna bryr sig sällan innan det blir ett problem.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
Kommentar