Äntligen hemma

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

Äntligen hemma

Såg en repris nyss av Äntligen hemma och jag fastnade för att dom hade skaffa en halvstor rund skål med slöjisar alt. guldfisk.

Tog emot att dom kan göra såna misstag i TV. Undrar hur många som åker och köper sånt nu bara för att dom såg det på TV?
  • blopp
    • June 2005
    • 121

Ja, tråkigt när man bara ser akvarium som en inredningsdetalj och att man inte förstår fiskarna och vad de behöver för att må bra. Tror det är lika illa om man går in till många djuraffärer också tyvärr...tycker man ser lite då och då erbjudanden om en skål + guldfisk för en 299 eller liknande. Trist.
    /Mårten - 54-liters sällskapsakvarium samt Fluval Edge 25 liter för räkorna.

Kommentar

• Raggsockan
      • April 2007
      • 644

Ja det är verkligen trist. Men i djurbutiken får man väl ändå hoppas att dessa fiskar inte behöver stanna så länge i såna utrymmen.

Allat för att sälja. Syftar på Skål och guldfisk för 299kr.

Kommentar

• Blossom7
        • March 2007
        • 1182

Jag har dock varit med om att tjuvlyssna på samtal med kunden innan mig i en zooaffär. Då vägrade dom att sälja guldfisk till en dam som ville ha det till pojkens lilla akvarium. Dom förslog andra fiskar i stället. Så det finns dom som är seriösa i akvariehandeln oxså. Såna som gör fel finns i alla branscher och jag inbillar mig faktistkt att de flesta akvarie affärer är seriösa och talar om vad fisken behöver.
        /B
        "Var inte så positiv ljuset i tunneln kan vara ett tåg"

Kommentar

• Salta Katten
          • March 2008
          • 740

Trist, folk får ju ofta idéer från inredningsprogram. Kontakta TV4 så de kan rätta till sitt misstag kanske?

Kommentar

• blopp
            • June 2005
            • 121

Ursprungligen postat av Blossom7
            Jag har dock varit med om att tjuvlyssna på samtal med kunden innan mig i en zooaffär. Då vägrade dom att sälja guldfisk till en dam som ville ha det till pojkens lilla akvarium. Dom förslog andra fiskar i stället. Så det finns dom som är seriösa i akvariehandeln oxså. Såna som gör fel finns i alla branscher och jag inbillar mig faktistkt att de flesta akvarie affärer är seriösa och talar om vad fisken behöver.
            /B
            Vi menar inte att alla är bovar. Självklart är det otroligt många som är seriösa. Men vi kan ändå försöka påverka de som är oseriösa.
            /Mårten - 54-liters sällskapsakvarium samt Fluval Edge 25 liter för räkorna.

Kommentar

• Raggsockan
              • April 2007
              • 644

Ursprungligen postat av Salta Katten
              Trist, folk får ju ofta idéer från inredningsprogram. Kontakta TV4 så de kan rätta till sitt misstag kanske?
              Tror inte dom rättar till sitt misstag nu i efterhand. Men jag skickade iväg ett mejl till Tittarombudsmannen.
              Senast redigerad av Raggsockan; 12 July 2008, 06:58.

Kommentar

Arbetssätt...