akvarie fisk pris sida

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hellmut91
    • November 2007
    • 12

akvarie fisk pris sida

Hej, tänkte bara fråga om det finns någon bra sida där man kan se vad dom flesta akvarie fiskar kostar.
  • Nils Holmström
    • November 2004
    • 2195

det tror jag inte, det är bara att gå till affären och kolla. priserna skiljer väldigt mycket över landet.
    222 liter Malawi

Kommentar

• Verbal-slaughter
      • June 2007
      • 272

Du kan fråga på forumet och säga vilken stad du bor i så kanske nån vet vad de kostar i närheten av där du bor :P

Kommentar

• hellmut91
        • November 2007
        • 12

Okej tack försvaren, hade för mig att man kunde kolla vad alla fiskar kostade på akvarielagrets hemsida men det har dom tagigt bort nu =( . Självklart är det olika priser i landet men det skiljer sig ju oftast inte så mycket. Var ganska kul å kalla på den hemsidan innan dom tog bort pris listan.

Kommentar

• Robin_Hedstrom
          • January 2005
          • 1818

Nej, det kunde man inte förut heller. Det är väldigt svårt att hålla en sån prislista up to date och lättbegriplig, eftersom det är svårt att återge färg, storlek och dyl till fullo över nätet.
          /Robin Hedström
          http://www.robinhedstrom.se/

Kommentar

• hellmut91
            • November 2007
            • 12

Jo men man kunde ju självklart inte se vad alla fiskar kostade bara dom affären hade inne och det är ju en stor affär så dom hade ju inne väldigt mycket.
            Om du säger att det inte var den sidan så var de väll en annan , kommer inte riktigt ihåg.

Kommentar

• spazm
              • August 2006
              • 315

På te.x www.aleds.se så hittar man en lagerlista med priser. Detta är dock Åleds priser och det varierar otroligt ifrån butik till butik och stad till stad.
              Ad nocendum potenses sumus

Kommentar

• Kjell Fohrman
                Administrator

• December 2001
                • 48148

Visst är priset viktigt när man handlar (pengarna tar lätt slut), men det finns andra saker som jag tycker är oerhört mycket viktigare än priset när man handlar fisk.
                Sådant som storleken, utseendet, om fiskarna har hållit i karantän innan de säljs etc. etc.
                Där för kan en fiskart ibland vara prisvärd om den kostar 50 kr, medan samma art kan vara ett ockerpris om den kostar 20 kr.
                Jag förstår därför affärer om de inte sätter ut priserna på sina hemsidor eftersom det då lätt blir som så att man bara kollar vilken affär som är billigast och så åker man dit och handlar.
                Själv skulle jag t.ex. aldrig köpa fisk via en internethandlare - utan jag vill alltid se dom innan jag handlar.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Kommentar

Arbetssätt...