Sjukt beroendeframkallande!
Kollaps
X
-
Ja nästan, world of warcraft... Och varför vet jag det? Jo för att min gubbe är fast i det oxå. Vissa perioder kommer jag knappt ihåg hur han ser ut. Men alla har vi väl våra egna beroenden. Hm... Undrar om det inte får plats ett liiitet akvarie bredvid hans dator.
Tog upp detta med fler akvarier idag. (Via telen, för han är bortrest)
Samtalet gick till så här:
Jag- Jag har tänkt på en sak.
Han- Jaså...
Jag- Jag har ju tänkt skaffa ett litet räkkar på typ 30 liter... Men om man ändå köper kan man ju lika gärna köpa ett lite större. Och i sovrummet har vi ju massa plats på min sida av sängen. Kanske ska ta minst 100 när jag ändå är igång.
Han- Jo det har du väl lite rätt i... kanske... (lite misstänksamt)
Jag- Ja, men då kommer jag ju vilja ha annat än räkor i det... Kanske ciklider. Du såg ju några fina sist... Så kan vi skaffa BTN bakgrund till det.
Han- Hm... (mer misstänksamhet)
Jag- Men då kan ju inte räkorna bo där utan att bli uppätna... så då måste vi nog skaffa ett litet ändå...
Han- Man kan inte ha hur många akvarier som helst.
Jag- Jo då! Det kan man visst, det vet jag!
Han- *skratt*
Vad tror ni? Låter positivt va?Återfallsakvarist.Kommentar
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Ja nästan, world of warcraft... Och varför vet jag det? Jo för att min gubbe är fast i det oxå. Vissa perioder kommer jag knappt ihåg hur han ser ut. Men alla har vi väl våra egna beroenden. Hm... Undrar om det inte får plats ett liiitet akvarie bredvid hans dator.
Tog upp detta med fler akvarier idag. (Via telen, för han är bortrest)
Samtalet gick till så här:
Jag- Jag har tänkt på en sak.
Han- Jaså...
Jag- Jag har ju tänkt skaffa ett litet räkkar på typ 30 liter... Men om man ändå köper kan man ju lika gärna köpa ett lite större. Och i sovrummet har vi ju massa plats på min sida av sängen. Kanske ska ta minst 100 när jag ändå är igång.
Han- Jo det har du väl lite rätt i... kanske... (lite misstänksamt)
Jag- Ja, men då kommer jag ju vilja ha annat än räkor i det... Kanske ciklider. Du såg ju några fina sist... Så kan vi skaffa BTN bakgrund till det.
Han- Hm... (mer misstänksamhet)
Jag- Men då kan ju inte räkorna bo där utan att bli uppätna... så då måste vi nog skaffa ett litet ändå...
Han- Man kan inte ha hur många akvarier som helst.
Jag- Jo då! Det kan man visst, det vet jag!
Han- *skratt*
Vad tror ni? Låter positivt va?"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
- Ha! Så skall det se ut! Frugan och jag har just konstaterat att man kan faktiskt stapla mindre burkar på höjden! Just det.....* Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *Kommentar
-
Jag har en sån onödigt stor plats ledig bredvid sängen...Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael
www.kvitter.n.nuKommentar
-
En beroende till här. Hade akvarium som barn, och blev biten med en kraft jag inte väntat mig när min fisk- och krypgalna som fick ett 21 l i treårspresent i somras. Nu har jag ett 60l sm jag inte ens fått fisk i än, och jag börjar redan längta efter större... Tack och lov säger min sambo än så länge att det är "en sund hobby"... Får väl se vad han säger efter ytterligare några akvarium. Att jag inte köper mer och större nu på en gång beror på att det ju inte direkt kostar gratis
"Hej, jag heter Camilla och jag är beroende"Kommentar
-
Läser denna tråd med ett smile på läpparna.I min familj så fanns det ett akvarium när jag var barn det var på 250 liter och hade alla möjliga fiskar, jag satt ofta o kika på det då vet jag.När jag flytta hemifrån så tänkte jag på att skaffa ett eget men som ni vet pengar behövs, köpte en katt av min morbror för det var också något jag ville ha (uppväxt med hund men funktionshindrad så det funkar inte).Nåväl åren gick och jag började så smått prata om att köpa akvarium högt o gärna när mina föräldrar hörde
.1998 så var jag helt inne på att köpa ett och min födelsedag kom och hrm mina föräldrar hade köpt ett akvarium åt mig ett 40-liters där deras Guppy som bott i utedammen fick flytta in, det blev så småningom både platy och molly i det tills det blev för trångt då började jag spara, några corydoras bodde också i denna soppa men alla trivdes.I Juni i år så skaffa jag ett till akvarium 112 liter blev det och nu när jag haft det ett tag så är jag sugen på ett större för mamma och jag har kikat på fiskar som jag mycket väl kan tänka mig men som inte får plats i det stora så vi får väl se
, har planer på att köpa en laptop istället för denna stora stationära dator och då behöver jag inte detta skrivbord och då blir det plats här. Beroende?? mmmmm något
.
Kommentar
-
- Tjossan! Fynd på Loppis idag igen! Ett 100-liters komplett med dubbla lysramper! 80:-! Kan det bli bättre! Det var åter frugan som var ute på fyndjakt! Akvariet är säkert 15 år gammalt men i kanonskick
I morgon åker vi till ett byggvaruhus för att köpa lagerhyllor! Nu måste vi börja stapla alla småburkar på höjdenSenast redigerad av Klinten; 06 October 2007, 21:52.* Den som vänder sig om hela tiden ser inte framåt *Kommentar
-
- Tjossan! Fynd på Loppis idag igen! Ett 100-liters komplett med dubbla lysramper! 80:-! Kan det bli bättre! Det var åter frugan som var ute på fyndjakt! Akvariet är säkert 15 år gammalt men i kanonskick
I morgon åker vi till ett byggvaruhus för att köpa lagerhyllor! Nu måste vi börja stapla alla småburkar på höjdenÅterfallsakvarist.Kommentar
-
Hittade en annons på blocket åt svärfar, så nu har han ett kar på 200L och fick en megapump (sån som står på golvet), han fick doppvärmare, ca 20 fiskar, grus, sten, lysramp och nästen helt nya lysrör, mat, en vattentömmare (slang med backventil) (Som jag för övrigt stal ) alltihop för 1000:-
Pumpen retar ihjäl mej, den hade passat perfekt OM jag skaffar ett större akvarium...1 st malkar
1 st gulpannad amasonpapegoja (surinam)Kommentar
Kommentar