Akvariebutik nordöstra Skåne

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fishguy
    • February 2007
    • 12

Akvariebutik nordöstra Skåne

Hej!

Var kan jag hitta Zebraotocinclus (Otocinclus cocama) och körsbärsräkor någonstans i nordöstra Skåne? Jag har kollat i Kristianstads största butiker utan resultat. Någon som vet något ställe som säljer de här arterna? Finns fiskarna/räkorna inte i den här delen av Skåne, så går det ju bra att tipsa om närmaste stället där de kan inhandlas när jag har vägarna förbi...
    Senast redigerad av Fishguy; 03 July 2007, 22:54.
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

Kolla i Bromölla, vetja! Har inte varit där på evigheter, men när jag var där sist hade de rätt stort urval.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Kommentar

• Linda_A
      • March 2005
      • 1479

Ang Bromölla, Nja, jag håller inte med. City zoo har mera dock. Men allra bäst är Stoby och sen Ronneby. (jo jag vet att Ronneby är blekinge men kan man åka till Bromölla så kan man lika gärna ta sig till Blekinge med. *S*)

P.s jag läste inte allt insåg jag nu.

När jag köpte körsbärsräkor köpte jag dem i city zoo i Kristianstad, men stoby har säkert. Eller så kan city zoo säkert ta in det till dig.
      //Linda

Kommentar

• EvaPeva
        • May 2007
        • 765

Hej.

För en tid sen köpte jag körsbärsräkor av Janne på City zoo i Kristianstad. Om dom inte har inne just nu så tar dom säkerligen in ifall du frågar.

Sen ska ju Stoby va mkt bra. Jag har själv inte varit där på säkert 10 år men efter vad jag hört sen jag flyttat tillbaka håller dom hög klass.

Lycka till!

Mvh Eva

Kommentar

• Jens A.
          • March 2007
          • 5026

Ska du ändå till Blekinge kan du ta en sväng inom Karlshamn också. Där ligger zoobutiken jag handlade mitt allra första akvarium i, för 25 år sedan. Samma ägare fortfarande, både i butiken och för akvariet.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Kommentar

Arbetssätt...