Jaaa... Precis som rubriken säger hände detta mig precis, eller snarare en av mina blålimiahonor som i hela stohejet med byte av vatten och doning i alla akvarierna antagligen lyckats hoppa ur och landa på mattan.
Mattan som dessutom är en grå [fiskfärgad... >_<] och otroligt lurvig sådan, oerhört mysig i vanliga fall men numera tillfälligt degraderad till schavott..
Kände mig stolt och nöjd över att alla var klart och tänkte slänga in en handduk i tvättkorgen eftersom jag inte klarar mig utan att spilla vatten och trampar på något blött som ger ifrån sig ett högt och ljudligt KRACK!
Fyyyy... fyyy..
Känns inget vidare just nu.. Jag som är så försiktig med de små liven och inte har behövt avliva några fiskar ännu [min vän har tagit hand om de enda två som varit obotligt sjuka] och bara trampar på rätt ner... 56 kg fifi rätt på ryggraden.. Enda bra med denna historien är väl att det nog inte hann kännas någonting.
Usch - tips från mig till er - kolla noga var ni sätter fötterna, man vet aldrig när en fisk helt otippat hoppat ur och landat precis där vänsterfoten hade tänkt gå..
Godnatt ifrån en ofrivillig mördare..

Kände mig stolt och nöjd över att alla var klart och tänkte slänga in en handduk i tvättkorgen eftersom jag inte klarar mig utan att spilla vatten och trampar på något blött som ger ifrån sig ett högt och ljudligt KRACK!
Fyyyy... fyyy..

Usch - tips från mig till er - kolla noga var ni sätter fötterna, man vet aldrig när en fisk helt otippat hoppat ur och landat precis där vänsterfoten hade tänkt gå..
Godnatt ifrån en ofrivillig mördare..
Kommentar