Ofrivillig avlivning medelst fot

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fifi
    • August 2006
    • 695

Ofrivillig avlivning medelst fot

Jaaa... Precis som rubriken säger hände detta mig precis, eller snarare en av mina blålimiahonor som i hela stohejet med byte av vatten och doning i alla akvarierna antagligen lyckats hoppa ur och landa på mattan. Mattan som dessutom är en grå [fiskfärgad... >_<] och otroligt lurvig sådan, oerhört mysig i vanliga fall men numera tillfälligt degraderad till schavott..

Kände mig stolt och nöjd över att alla var klart och tänkte slänga in en handduk i tvättkorgen eftersom jag inte klarar mig utan att spilla vatten och trampar på något blött som ger ifrån sig ett högt och ljudligt KRACK!

Fyyyy... fyyy.. Känns inget vidare just nu.. Jag som är så försiktig med de små liven och inte har behövt avliva några fiskar ännu [min vän har tagit hand om de enda två som varit obotligt sjuka] och bara trampar på rätt ner... 56 kg fifi rätt på ryggraden.. Enda bra med denna historien är väl att det nog inte hann kännas någonting.

Usch - tips från mig till er - kolla noga var ni sätter fötterna, man vet aldrig när en fisk helt otippat hoppat ur och landat precis där vänsterfoten hade tänkt gå..

Godnatt ifrån en ofrivillig mördare..
    mvh
    Fifi

I'm so cute, I poop rainbows.
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

Eller du kanske var sugen på att skaffa en liten plattfisk, har sett sötvattensflundror i några affärer på sistone
    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• albjohn
      • March 2006
      • 1179

Sånt är inte roligt men det händer tyvär ibland, själv trampade jag på en groda i somras när jag gick barfota på gräsmattan och den såg inge rolig ut efter 100 kg belastning
      Mvh Leif

Kommentar

• Richard.R
        • December 2006
        • 1872

Jag råkade köra över en groda med gräsklipparen förra året så huvet blev söndermalt på den
        396L SA biotop
        128L SA biotop
        54L SA biotop
        54L SA biotop

Kommentar

• neon_kimpan
          • August 2005
          • 1733

på tal om gräsklippare, pappa körde över en råtta med våran åkbara i sommras och den var inte heller så fin efter det...detta hade ju inget med tråden att göra men aja

//kim
          MSN: Kim_s@pc.nu Adda gärna.

Kommentar

• Richard.R
            • December 2006
            • 1872

så kan de gå kimpan
            396L SA biotop
            128L SA biotop
            54L SA biotop
            54L SA biotop

Kommentar

• Healena
              • May 2006
              • 1440

Jag hade en liten sprattlande fembandsbarb på min fot idag,
              - men jag lyckades rädda henne från att bli mos.
              Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
              // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

Kommentar

• fifi
                • August 2006
                • 695

Härligt Helena, då gick det bättre för den än för min lilla.. hehe kanske hade jag plattfisklängtan omedvetet.. >_<

Lite mer off så råkade min kompis trampa ihjäl sin tamråtta Silverpung för några månader sedan, han hade ganska dåligt samvete då med, de var ute och sprang i vardagsrummet och Peter hade precis vaknat [han nattjobbar] och Jessica hann inte säga något innan det blev råttmos..

Man borde sätta lysande dioder på alla djur som är små och springer runt på golvet!
                mvh
                Fifi

I'm so cute, I poop rainbows.

Kommentar

• morrhoppa
                  • October 2006
                  • 755

Jag har en kompis som lyckades på något underligt sätt trampa ihjäl sin undulat när hon var liten...
                  Man blir inte vuxen bara äldre!

Kommentar

Arbetssätt...